söndag 25 januari 2015

Tioavsnittsjubileum av Trädgårdspodden - med Johanna!



Igår spelade Åsa och jag in det tionde avsnittet av Trädgårdspodden. Tänk att det är tio redan! Och den här gången har vi för första gången en gäst, ingen mindre än Johanna Löwenhielm - min alldeles egna trädgårdsmästare och trädgårdsvän. Ni som har läst min blogg länge har hört historien om hur hon för tio år sedan gjorde en ritning till vår trädgård, som var startskottet för hur trädgården ser ut idag. För er som inte vet hur det gick till kan ni läsa mer om det här eller här.



Här har jag fotat Johanna när jag hängde med henne med henne i hennes monter på en trädgårdsmässa för några år sedan. Jag är så glad att jag fattade mod och ringde till Johanna den där dagen för länge sedan. Förutom den kick jag behövde för att komma igång fick jag en vän på köpet. Inte dåligt!

Nu har ni chansen att få veta mer om hur en trädgårdsmästare har det på jobbet, vad folk oftast vill ha hjälp med i sina trädgårdar och vad man ska tänka på om man ska ta sig an en gammal trädgård, eller kanske en helt nyanlagd. Lyssnar på podden gör ni som vanligt på iTunes eller på tradgardspodden.se. Ha en fortsatt skön söndag!

6 kommentarer:

  1. Grattis till 10-jubileet. Alltid roligt att lyssna på er så 'bra jobbat'!
    Kram /Lotta

    SvaraRadera
  2. Wow, 10 years. I did not know you were gardening that long. I do enjoy my visits to your garden every chance I get. Look forward to 10 more years!!! Jack

    SvaraRadera
  3. Hej, har äntligen tagit mig tid att lyssna på er podd. Viljan har funnits men inte tiden liksom. Nu har jag legat sjuk i några dagar och då var det perfekt att lyssna på er :-) Så sugen jag blir på att ge mig ut trädgården nu, men det får nog vänta lite eftersom snön ligger djup. Tack igen för en härlig podd! /Katarina

    SvaraRadera
  4. Grattis! Så roligt och jag ska absolut ta en stund i helgen och lyssna på er...
    Ha en skön kväll, alltid lika roligt att kika in till dig!
    Kram,
    Titti

    SvaraRadera
  5. Har börjat lyssna på er podd. BRA! Betar av avsnitt för avsnitt. Perfekt nu på våren när man får det där sjukliga trädgårdspirrret i sig. Funderar till och med på att blåsa liv i gamla Solrum trädgårdsblogg!

    SvaraRadera
  6. Saknar dina inlägg men gissar att det finns annat som upptar din tid eller energi. Hoppas att du har en fin vår i din trädgård i alla fall.

    kram louise

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...