lördag 27 september 2014

Nu blir det bloggkärlek!

Hej på er alla den här vackra septemberlördagen! Solen skiner och min allra äldsta och bästa vän är på väg hit från andra sidan sydkusten för en väldigt efterlängtad träff. Humöret på topp alltså!

En annan sak som gör mig otroligt glad är två fina mail som jag fått nyligen. Det första var från Sofie, som jag träffade i somras när hon besökte min trädgård under Tusen Trädgårdar. Det visade sig att hon var en trogen bloggläsare och att hon hade funderingar kring att starta en egen blogg. Jag minns samtalet väl, för jag kände igen mig så mycket i henne. Ska jag verkligen starta en egen blogg när det finns så många bra redan? Är det jag har att berätta intressant för någon annan? Vågar jag? Vi pratade en lång stund om detta och jag peppade så mycket jag bara kunde. Klart du ska! Fatta då hur glad jag blev när Sofie nyligen mailade till mig och skrev följande fina rader:

Hej Hanna,

hoppas allt är bra med dig? Vet inte om du kommer ihåg mig men jag och mamma var och hälsade på dig under "Tusen trädgårdar" vi pratade om att jag följer din blogg. Du pushade mig att starta en egen och att skicka till dig sen, nu har jag tagit mod till mig att skaffa en. Vore jätteroligt om du ville titta in där någon gång, adressen är drommenomlandet.blogspot.se. TACK för att du fick mig att känna att även jag kan!

Ha det bra, trevlig helg!
Varma hälsningar Sofie 

Så kul att läsa, och vilken fin blogg som sett dagens ljus! Jag säger som jag sagt så många gånger förut: tänk om jag inte hade startat min blogg, så mycket roligt och så många fina människor jag gått miste om då. Sofie, du ger mig en rejäl skjuts med blogginspiration tillbaka ska du veta. Tack för att du kom den där regniga dagen och stort lycka till nu! Och ni andra - in på Sofies blogg genast!





Men det var inte slut där, för bara några dagar senare kom det ett mail till, den här gången från Jessica. Det var en ovanligt stressig, tråkig vardag som hennes mail väntade på mig när jag äntligen kunde pusta ut i soffan. Att precis just då, när man känner sig som mest oinspirerad, läsa det hon skrev var som att hälla i sig ett helt rör med vitaminbrus. Ja, läs själva!

Hej Hanna,

Jag har precis hittat till din blogg efter att ha lyssnat på er pod, som jag fick tips på via en trädgårdsentusiast som jag följer på instagram. Härligt med dessa social medier! Hur som helst, jag måste bara skriva och berätta hur mycket jag tycker om din blogg. Jag har börjat från början och nu kommit till juni 2012. Sedan tre år tillbaka bor jag själv i hus och när vi flyttade dit var tomten helt igenvuxen så vår resa liknar er lite grann fast ni har kommit längre. När vi flyttade till hus så kunde jag ingenting om trädgård och nu har det gått så långt att jag knappt tänker på något annat. Jag har fått mycket inspiration från din blogg redan och jag ser mycket fram emot att läsa igenom resten av alla månader.

Så, återigen, tack för en vacker och inspirerande (och för mig lärorik) blogg.
Mvh Jessica



Alltså, Jessica och Sofie, ni peppar mig också så himla mycket! Jag har ju själv fått så mycket inspiration av att besöka andras bloggar, men jag har nog inte alltid varit lika bra som ni på att tala om det. Så tack igen, årets sista Iceberg-rosor är såklart till er.

Trädgårdsbloggvärlden är verkligen en härlig plats, full av värme, generositet och mängder av inspiration. Här kan man ställa frågor och blixtsnabbt få svar från alla kunniga bloggvänner därute. Här finns plats att fira framgångar och bli stöttad när det går åt skogen. Och som sagt, en massa folk som man aldrig hade träffat annars men som man direkt känner sig besläktad med genom det stora trädgårdsintresset. Nättroll har vi heller inga, bara en sådan sak. Det är faktiskt helt fantastiskt, och jag är så glad att få vara en del av det!

Ha nu en fin lördag allihop!

11 kommentarer:

  1. Det hackas och gnälls mycket på "socialamediervärlden" men man väljer ju själv om man vill vara med eller ej och vilka delar och även i vilken utsträckning. Jag tycker som du att det finns många underbara människor i bloggvärlden och jag är också glad att jag började blogga. Precis som jag är glad över att du bloggar eftersom jag gillar att läsa det du skriver.

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Vad glad jag blev när jag tittade in här idag efter en sådan där skitdag man kan ha ibland! Vilka fina ord och TACK själv för att vi fick komma den där regniga dagen:-)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja, du! Utan din fina inspirerande blogg...hade vi inte haft två sidor armeringsstaket med med inspiration av ditt inlägg om Spaljé av armeringsnät. Tack för den! Jag läser också din blogg varje dag, tror jag...är dålig på att kommentera dock...
    Ha en trevlig lördagskväll! // Lena
    ...Två ggr har jag försökt kommentera i kväll...får se om det lyckas nu...lite knepigt på en del bloggar...Man loggar in på Googlekonto, sen försvinner det man skrivit...Lite irriterande...Men vi försöker igen!

    SvaraRadera
  4. Ja trädgårdsbloggvärlden är allt nåt speciellt, man ser aldrig några trista kommentarer, utan träffar bara på en massa hjälpsamma människor! Det ger nåt speciellt, verkligen, det här med bloggandet! Och nu hittade jag även din blogg!
    Hälsningar Gunilla

    SvaraRadera
  5. Så roligt! Visst finns det mängder med underbara bloggar och det är ju det som är tjusningen för ingen är den andra lik och tänk på all inspiration och idéer man samlar på sig...och goda bloggvänner för man på köpet!
    Ha en skön söndag, här på ön blåser det höstiga vindar...
    Kram,
    Titti

    SvaraRadera
  6. :-) Kärlek är vad det är!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  7. Vilket härligt inlägg! Ska titta i hennes nya blogg. Spännande.
    Hej från Törnrosa

    SvaraRadera
  8. Så bra skrivet om vad bloggarna kan ge oss och andra. Ibland har man kanske lite mindre inspiration att blogga och så kan det räcka med en uppmuntrande kommentar, å så är det på topp igen!

    Och så verkligen gillar jag er Podd :D

    //Veronica

    SvaraRadera
  9. Så fantastisk å få være med å inspirere og ikke minst bli inspirert:) Jeg kjenner meg selv så godt igjen med å ha behov for litt pep til å våge å starte min egen blogg. Det er en raus og delende verden her i hagebloggland. Et godt sted å være. Alltid flott når nye hagevenner kommer til. Takk for rørende og inspirerende lesning!! Jeg skal inn å kikke med en eneste gang:)

    SvaraRadera
  10. PS. Adressen og lenken til drõmmenomlandet er nok feil. Det er drommenomlandet.wordpress.com. Flott blogg:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Jannibele och tack för fina ord! Det finns visst två bloggar med samma namn. Sofies blogg som jag skriver om finns på adressen drommenomlandet.blogspot.se. Ha det fint! :)

      Radera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...