torsdag 3 juli 2014

Ett paradis för alla rostälskare




Ingen semester på ön utan att göra ett besök hos I & I i Gällby. Tillhör du dem som liksom jag gillar rostiga trädgårdsutsmyckningar kan jag lova att det här stället är värd en rätt rejäl omväg. Titta bara på det fantastiska rostiga växthuset!


Här finns rostiga siluetter av alla de slag. Stora, som den här stiliga trädgårdsmästaren i helkroppsfigur...


...mindre blomprydnader och katter i olika skepnader...


...och så en och annan tax. Något för dig och Viggo kanske, Katarina? ;)



Dom hängande bollarna av flätade grenar gillade jag mycket. Synd att mina träd är så små bara.


Och rostiga ugglan har verkligen karaktär, eller hur?


Ja, här finns allt i rostväg och lite till. Själv åkte jag faktiskt hem från rostiga tanten tomhänt den här gången, men så har jag ju också en hel del därifrån redan. Om ni är på Öland och vill besöka detta härliga ställe åker ni ungefär en mil norr om Löttorp på väg 136, och håller utkik efter en skylt på vänster sida i västra Alvara.

Idag väntar ett spännande besök i en trädgård här i trakten som jag länge varit nyfiken på. Håll utkik, det kommer bilder därifrån vilken dag som helst! Jag blev så sugen på att besöka andras trädgårdar när jag hade min egen öppen under Tusen trädgårdar, och idag är det alltså min tur!

Ha en skön sommardag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...