fredag 27 juni 2014

Välkommen till oss på söndag!



Nu blommar mina New Dawn-rosor så fint runt uteplatsen, alldeles lagom till den 29 juni. Detta datum har ju varit fastetsat i mitt och många andra trädgårdsfantasters huvud i många långa månader nu och äntligen är det dags. Det pirrar skönt i magen!







De amerikanska blåbären är nästan mogna, kanske finns ett och annat bär att provsmaka på söndag om vi har tur.


Det har varit en torr vår i Malmö och jag har vattnat jättemycket för att slippa visa upp en brunbränd gräsmatta för er på söndag. Som tur är har det regnat lite den senaste veckan och nu är det grönt och skönt överallt.





Vi har fixat, donat och pysslat för fullt de senaste dagarna och nu är vi alldeles strax redo att ta emot er. Det går jättebra att ta med barn till vår trädgård, Astrid och Tage visar gärna studsmattan och lekstugan för den som är leksugen.


Nya vattenväxter i zinkbaljan...


Kristallen är putsad...


Tomaterna skiftar i rött lagom till söndag och Astrid har fingervirkat in ännu någon decimeter av stupröret...


...och en ny traskrona hänger på plats i pergolan. Nu är det bara ni som fattas!





Lavendeln och hortensian är som allra finast just nu, så kom och stick ner näsan!


Och pionvallmon 'Black Peony' har också väntat på just den här dagen, och kommer att blomma som allra allra finast på söndag. Bara för er!

Nu ska jag ut och fortsätta piffandet. Väderprognoserna för söndag lovar ömsom sol och ömsom regn, och just nu ser det ut att bli fint väder. Jag kokar kaffe och häller upp saft och prick klockan tio på söndag öppnas grinden till Tages trädgård. Det ska bli så kul att träffas, varmt välkommen till oss!

Och vägbeskrivning hittar du här.

11 kommentarer:

  1. Det är så fint hos er! Jag vill gärna komma dit fler gånger men på söndag blir det inte. Det är mycket jag vill få ihop denhär helgen, fler än jag som vill ha tillgång till bil och tågtider att passa då dottern kommer hem från Bråvallafestivalen.
    Önskar dig lycka till!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Skulle gärna titta in till dig på ett glas saft och titta runt i din fina trädgård.Men så kan det inte bli av olika skäl.... Vilken förvandling sen du startade! Lycka till !

    SvaraRadera
  3. Du har det så fint! Åh, vad jag hade önskat att jag kunde komma till dig på söndag... men det är lite långt bort med 50 mil. Så stället får jag önska dig lycka till och jag håller tummarna för en solig dag!
    Kram
    Cathrine

    SvaraRadera
  4. Jeg må nok nøye meg med å se hagen deres her på nettet, men det er også en glede, selv om de som kommer til dere vil nok synes det er veldig trivelig hos dere :)

    SvaraRadera
  5. Så mycket fina bilder. Gillar stupröret och kronan. Synd att jag inte kan titta in på söndag. Hoppas du är med nåt mer år .
    Anette

    SvaraRadera
  6. Det ser så mysigt ut. Synd att man inte kan komma förbi. Det hade varit kul att se trädgården "live". Ha en mysig dag :)

    SvaraRadera
  7. Ser SÅ mysigt och fint ut! Stoooort lycka till på söndag! Håller tummarna för bra väder för oss alla :-)

    Stooor kram

    SvaraRadera
  8. Sa fint!! Hoppas att fa se er och tradgarden om en manad! KRAM

    SvaraRadera
  9. Ni har det så fint! Besökarna kommer att älska det. Stort lycka till i morgon!

    SvaraRadera
  10. Hej Hanna,

    Tack för hälsningen! Tyvärr hinner jag inte med något besök i morgon. Av de vackra bilderna att döma har det hänt en hel del sen sist. Ser så himla fint och frodigt ut! Dina besökare kommer att återvända hem fyllda av glädje, energi och inspiration! Hoppas att vi kan ses snart igen. Lycka till!

    Stor kram Eva

    SvaraRadera
  11. Ser jättehärligt ut hos dig!!! Hade så gärna velat se din fina trädgård själv. Här kommer en lyckospark tillbaka till dig från mig.

    Kram!
    Maria

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...