tisdag 1 april 2014

Hurra, dags igen för Tusen trädgårdar!

Den 29 juni är det åter dags för Tusen Trädgårdar, och jag har anmält mig igen! Den 12 augusti 2012 var jag med för första gången och det var helt klart en dag som gav mersmak. Det kom hela 101 personer hem till oss och vi hade ett jämnt flöde av besökare hela dagen. Bilderna i det här inlägget är alla från den mycket speciella dagen.


Det var en så otroligt fin dag, och det kom så många härliga, glada, nyfikna trädgårdsmänniskor hem till mig. Ni vet den där känslan när man träffar likasinnade och får grotta in sig i det man tycker är allra roligast, helt oberoende av vem man är annars, vad man jobbar med eller var man kommer ifrån. Så var det, hela långa fina dagen fick jag prata trädgård precis hur mycket som helst med folk som var lika trädgårdsgalna som jag. Underbart att få vara så fullständigt nördig!







Tage och hans storasyster var med hela dagen och lekte med alla barn som kom på besök. Nu är de två år äldre och har lovat hjälpa till att hälla upp saft och visa sin studsmatta. Eftersom vi skapat vår trädgård med barnens bästa i åtanke, med rum för lek och bus, så är andra barn extra välkomna till oss. Hoppas de blir många i år också.


Är du själv i valet och kvalet om du ska vara med? Jag kan bara säga en sak: Gör det! Jag har sällan haft så roligt och fick nya vänner på kuppen. Hade jag inte varit med den där dagen hade jag ju aldrig träffat Susanne och Eva, till exempel. Nervös som sjutton var jag innan, men den känslan försvann snabbt. Trädgårdsfolk är otroligt trevliga och säger väldigt snälla saker. Så den här gången är jag inte ett dugg nervös, det ska bara bli jättekul!

Det enda tråkiga är förstås att jag själv inte hinner runt och titta på andras trädgårdar, men det finns andra tillfällen till det. Så på torsdagen före den stora trädgårdsdagen går jag på semester och på söndagsmorgonen öppnar jag grinden för alla som vill komma. Hoppas vi ses: Välkomna till Tages trädgård igen!

10 kommentarer:

  1. Såå trevligt. Jag hoppas att jag kan komma förbi. Jag bor i Varberg och har planer på att ta en tur söderut denna dag för att besöka trädgårdar. Fantastiskt att få besöka trädgårdar en hel dag och bara bli inspirerad.
    Hälsningar Malin

    SvaraRadera
  2. Ja, jag kommer, jag ska inte vara med i år så då ska jag passa på och hälsa på hos andra. Men det är ju faktiskt 3 månader till dess, kanske ses vi innan dess?
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  3. Åh. Jag är i valet och kvalet. Har kommit så långt att jag lagt upp min profil på tradgardsriket.se, men inte kryssat i om jag ska vara med på Tusen Trädgårdar. Känner lite att trädgården är så ung och jag skulle vilja ge den 2-3 år till. Men å andra sidan finns det en hel del att titta på ändå. Man kanske inte ska ha så höga krav på sig själv?! Och trädgårdsfolk säger ju bara snälla saker så vad kan bli fel?

    Tack för att du berättar om hur det var för dig/er. Nu kanske jag "vågar"!

    Kram Tamara

    SvaraRadera
  4. Du ser ut att ha det så lummigt, fint och uppväxt och det verkar finnas mycket att titta på. Tänkte åka västerut i år så jag kanske tittar in!
    Själv har jag ett par fulhörn att ta itu med och tycker inte jag är helt nöjd med rabatterna heller så jag väntar ett par år till. Grönsakerna är nog det intressantaste hos mig.

    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  5. Åh, härligt - jag ska definitivt försöka komma! Jag kan ju till och med pila över med cykel om jag skulle ha lust, så det finns verkligen ingen anledning att missa!
    Kram
    Elin

    SvaraRadera
  6. All i can say you got a very nice garden in fact i only have a very simple garden in my home an also in my work where we i am selling battery that made by lithium battery.

    SvaraRadera
  7. Klart du ska visa upp din fina trädgård! Jag hade gärna kommit men är inte hemma den dagen:-(

    kram louise

    SvaraRadera
  8. Ja, det där är en sak som lockar även för mig. Trädgårdsrundan likaså. År 2015 blir det av har jag sagt till min man. Nåja, vi får se hur det blir.
    Roligt att ha något att se fram emot!
    Ha en fin dag

    SvaraRadera
  9. Missade tusen trädgårdar förra året, men ska verkligen försöka komma i år!
    Har skrivit det med bläck i kalendern, för säkerhets skull!. ;-)
    Hoppas du får en fin start på helgen!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  10. Å jag önskar att jag bodde så nära så jag kunde komma och uppleva det i verkligheten, men jag är himla glad över alla bilder du visar i alla fall!/Susanne

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...