söndag 19 januari 2014

Tips och tricks: Hur man gör egna fröband!

Fler än jag som tycker det är svårt att så jämnt och snyggt i rader? Hur jag än gör tycker jag alltid att fröna klumpar sig på vissa ställen med en massa pillig gallring som följd. Jag har testat att köpa fröband och det gör ju saker och ting väsentligt mycket lättare. Haken är bara de brukar vara så dyra... Så hur glad blev jag inte när jag genom Urban Gardeners Republic hittade den här fina lilla filmen som visar hur man lätt kan göra sina egna fröband.



Lite toapapper och egentillverkat klister av mjöl och vatten och vips, så är det klart! Åh vad jag gillar sådana här enkla tips när någon annan tänkt till åt mig. Det här bara måste jag ju testa! Och så blev längtan efter få köra fingrarna i jorden ännu större.

Idag blåser isande vindar över Skåne och det är ingen tvekan om att vi fått en släng av vinter till sist. Jag huttrar framför kaminen, drömmer om mina frösådder och hoppas att kylan blir kortvarig. Nu vill jag ha vår!

Hoppas att ni alla har en fin söndagseftermiddag. Och kom ihåg, hur kall den är så är den i alla fall lite ljusare än för en vecka sedan...

2 kommentarer:

  1. såg det där tipset på trädgårdsonsdag förra våren och det verkar onekligen smart, speciellt till morötter som man helst inte ska gallra med tanke på morotsflugorna. Nu gäller det bara att komma ihåg att göra banden. ;)

    SvaraRadera
  2. Så smart, det hamnar direkt på min kom-ihåg-lista.
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...