måndag 13 januari 2014

Prickiga dagar och magiska himlar

Det nya året började visst med bloggtorka här i Tages trädgård. Det finns ett prickigt skäl till det, nämligen vattkoppor som slog till här i huset dagen före nyårsafton och har präglat tillvaron rätt mycket sedan dess. Nu är vi inne på andra rundan och idag är jag och storasyster hemma och tar igen oss efter en väldigt kliig jobbig natt. Vilken tur då att vi vaknade upp till den här fantastiska morgonhimlen!




Jag vet inte om jag sett något liknande sedan vi flyttade hit, sällan har grannhusens tak varit inbäddade i ett sådant magiskt ljus. Det måste bero på väderomslaget, för i natt har de många milda veckornas plusgrader till sist fått ge vika för kallare temperaturer. Jag har inte kollat termometern, för jag vill faktiskt inte veta. För mig hade det gärna fått vara milt och vårlikt hela vintern, men okej då - en sån här himmel gör kylan lättare att uthärda.

Ja, det blev en torftig bloggstart på det nya året. Jag har missat starten på Blommig fredag, och jag har missat att önska er gott nytt år och allting. Så jag gör det nu istället. Hoppas att 2014 blir ett riktigt härligt trädgårdsår för alla oss trädgårdstokar. Och så snart våren närmar sig lite mer tror jag att det blir lite mer fart här på bloggen igen, när knopparna spirar och vintervirusen flyr.

Ha en riktigt fin start på denna januarivecka så länge!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...