fredag 18 oktober 2013

Blooming Friday: För ett halvår sedan

Fredag igen och det är inte klokt vad veckorna går! Jobbet och vardagen slukar mig för tillfället och det blir inte mycket tid över till annat. Trädgården ändrar skepnad medan jag gnor på, och plötsligt är det riktig höst. Härligt då att veckans blommiga fredagstema ger tillfälle att blicka tillbaka ett halvår i tiden, då säsongen just hade börjat.




Då hade jag precis skymtat de första knopparna på min vackra klematis 'Miss Bateman'.



Några veckor senare var den största knoppen sprickfärdig. Sedan blommade den intensivt under försommaren för att sedan döljas mer och mer bland den murgröna som den delar spaljé med.



Tills idag! För tro det eller ej, men den här bilden är tagen idag, den 18 oktober. Vilken härlig eftersläntrare!

Nu väntar fredagskvällen, så efterlängtad efter en lång vecka. Och resten av helgen och början av nästa vecka blir full av äventyr av den icke trädgårds-relaterade sorten. Dags för besök i huvudstaden, för teater, utställningar och fika med vänner. Nu börjar det mörka halvåret, då jag vilar från trädgården och ägnar mig åt annat. Tills det är dags igen, förr än vi tror.

Ha en fin helg allesammans!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...