fredag 27 september 2013

Blooming Friday: Sköna september

Jag har skrivit om mina ambivalenta känslor i skarven mellan sommar och höst många gånger i min blogg. Men nu, när sommaren definitivt är slut och hösten är här på riktigt, då njuter jag så mycket av den klara luften och den milda solen...


Av prydnadsgräsens vippor som vajar så vackert under blåsiga höstdagar...



Av höstsilveraxets vackra bladverk och de lustiga blommornas härliga vaniljliknande doft...


Av de sista höstanemonerna och de första äpplena...


Av det lugnare tempot, allt som stannar av... Nu är tid för trädgården att vila efter en säsong, och för mig att krypa ner i soffan, läsa en bok och tända en brasa i kaminen.




Ja, september är en härlig månad och dessutom temat för veckans Blommig fredag. Kika in hos Hélena för många, många fler septemberbilder.

Och ha en riktigt fin fredagskväll!

12 kommentarer:

  1. Visst är det så.
    Ha en fin fredag
    kram Meta

    SvaraRadera
  2. Ditt gräs ser jätte fint ut!! Väntar här på att min höstsilverax ska börja blomma.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Jättemycket fint!
    Så underbart väder vi har.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja, akkurat denne tiden er absolutt nytbar!

    SvaraRadera
  5. Så vackra foton. Och s härligt med den blå himlen. Ha en bra weekend.

    SvaraRadera
  6. Ojojoj vilket fint höstsilverax, bara älskar de blommorna. Håller med dig i allt och ffa det lugnare tempot en stor skillnad mot hetsen i maj månad inför sommaren.
    Ha en skön helg
    Kram Madde

    SvaraRadera
  7. Härliga bilder när hösten blir så fin så kan jag verkligen njuta.

    Trevlig Helg

    SvaraRadera
  8. Vilken skön stämning i inlägget!
    Jag kan känna känslan av lugn och vila...
    Hösten är en härlig tid den dagen man har accepterat att den kommit :)

    SvaraRadera
  9. Mmmm, låter ljuvligt! Speciellt det där med brasa :-)
    Stor kram Hélena

    SvaraRadera
  10. Hösten är så vacker och du har verkligen lyckats gestalta september fint med dina bilder. Kram

    SvaraRadera
  11. Jag är så glad över att jag bor i ett land som har tydliga årstider. Skönt att få njuta av växlingarna och att ha något att se fram emot.
    Tack för att du bjuder oss på härliga bilder :)
    Ha de bäst!

    SvaraRadera
  12. Jag är så glad över att jag bor i ett land som har tydliga årstider. Skönt att få njuta av växlingarna och att ha något att se fram emot.
    Tack för att du bjuder oss på härliga bilder :)
    Ha de bäst!

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...