lördag 21 september 2013

Blommig fredag på en lördag - om jag var en blomma

Fredagen kom och gick i högt tempo, och det blev ingen tid över alls till det blommiga fredagstemat som denna vecka är Om jag var en blomma. Jag tar igen det idag istället och valet var faktiskt inte särskilt svårt.





För jag märker att jag uppehåller mig mycket kring rosorna just nu, de få som är kvar för i år. De var med i förra inlägget också och de är värda att få vara med i ett till. Just nu finns inget vackrare enligt mig än en 'New Dawn'-ros täckt av septemberdagg, glittrande i morgonsolen.



Rosor kan ju vara ljuva och romantiska och alldeles underbart charmiga, och taggiga och svåråtkomliga på samma gång. Precis som jag, och precis som de flesta av oss.



Det är nog det jag gillar mest hos dem, den där dubbelnaturen, att det finns något som sticks där mitt i allt det fluffigt perfekta. Så som det oftast är, och så som jag tycker det ska vara.


Ser ni förresten den lilla upptäcktsresanden på kanten av kronbladet? Redo att kasta sig ut i världen sitter den där och väntar. Kanske är den vettskrämd inför allt det  nya? Eller så upprymd av iver att den måste få ta ett djupt andetag först och få ordning på vingarna innan det är dags? Oavsett vilket - lycka till på färden och hoppas drömmarna slår in!


Nu fortsätter helgen, med allt som ska hända när man är en småbarnsfamilj mitt i livet. Full fart framåt! Och alla vackra blommor som valts ut till temat får ursäkta, för de allra vackraste av dem alla idag är de här. Tänk att få en sådan här bild när man kommer upp på lördagsmorgonen. Tack Astrid, min egen älskade blomma - du får en fin sång av mig tillbaka!

Ha en fin lördag allesammans!

6 kommentarer:

  1. Den är så fin, New Dawn. Min var nästan död i år. Visade inte liv förrän till midsommar. Hoppas den klarar kommande vinter bättre.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Och min New Dawn dog på riktigt i våras..... Så tråkigt för den äv verkligen den vackraste av rosor!

    Jag förstår att du valde den!
    Men,
    Teckningen du fick av telningen din är dock det vackraste.....

    SvaraRadera
  3. Då går det ju inte att somna om klarvaken på ett huj hur trött man än är.
    ha en fin söndag
    kram Meta

    SvaraRadera
  4. New Dawn är vacker men dina blommor från Astrid är ännu vackrare, jag håller med :-)
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  5. Så fina rosbilder, gillar din motivering också varför du valde New Dawn. Och visst är det underbart att få så fina teckningar där man ser all möda den lilla konstnären lagt ner. Det värmer. Kram Kristina

    SvaraRadera
  6. Fin !!! Fick se att min hade knoppar .....måste passa dem så jag inte missar när de slagit ut. Kram

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...