onsdag 21 augusti 2013

Det blommar vid Lake Michigans strand

Bloggvärlden är bra fantastisk ändå. Jag vet inte hur John först hittade till min blogg, men en kall vårvinterdag hade jag i alla fall plötsligt fått en bloggläsare som bodde vid Lake Michigans strand i USA. Sedan dess har vi följt varandras trädgårdar genom årstiderna, John och jag, och trots att jag aldrig träffat honom är jag säker på att vi har mer gemensamt än många bekanta jag omger mig med här hemma. Förra hösten hade jag en utlottning på min blogg och John fick några små påsar med olika blomfrön från mig. Och se, nu blommar mina rosenskära 'Candy Stripe' långt där borta i väster!



Så här fint växer de hos John just nu, med otroligt vacker utsikt över Lake Michigan. Vilket ställe för ett frö att landa på!



Och så här blommar de hos mig. Inte lika tjusig utsikt, men ack så vackra de är. De jag har i år är alla frösådda ättlingar från förra året. Undrar om de står där och tisslar och tasslar om sina kusiner som packades ner i ett kuvert, flögs över Atlanten för att hamna hos en annan trädgårdstok så långt bort. För mig är det inget annat än ett litet vardagsunder! Tack John för att du följer mig, och för att du fann mig den där kalla vinterdagen. Dina fina, tänkvärda och välformulerade kommentarer gör mig alltid så glad!

Johns fina blogg heter Gardens at Waters East. Titta gärna in hos honom och du finner en riktigt hängiven trädgårdsälskare.


Ha en fin onsdagskväll! Nu ska jag bänka mig framför höstsäsongspremiären av Trädgårdsonsdag!

12 kommentarer:

  1. Hanna, So great to see the two photos of the blooms from the seeds you sent. Yes, they do love it here. I can see them outside the windows as I type this message. It is another beautiful day here on the shore - and your grown plants, now in full bloom, are loving it!
    Say "hi" to their cousins back in your garden! Jack

    SvaraRadera
  2. Underbart!
    Som en saga...
    Det är ju otroligt ändå hur det kan bli :)

    I blogglandia är allt möjligt och vänner kan vara så långt borta men ändå så nära!

    // Veronica

    SvaraRadera
  3. Hei! Så morsomt å tenke på. Ha en fin kveld! Anne

    SvaraRadera
  4. Bloggvärlden är absolut fantastisk! Kul att dina fröer nu blommar i USA.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Underbara blommor, underbar story :)

    SvaraRadera
  6. Jättefint inlägg! Vilken glädje som kan skickas runt jorden i form av små, små frön!

    SvaraRadera
  7. Som en boktitel. Eller film. Rubriken låter så...
    Ja, härligt vad bloggande och trädgårdsälskande kan göra med oss.
    Du ska veta att jag i år sått just rosenskära (vanlig vit) pga dig. Ja, den vackra syn som mötte mig hos dig då vi var på väg från fotokursen hos Sophia. Rosenskärorna hos dig lyste... (Nu blev min sådd inte så lyckad, men jag ger den fler chanser... Den är värd det. Jag också.)
    Kram
    /Katarina

    SvaraRadera
  8. Vad härligt när det blir så!

    SvaraRadera
  9. Vilken underbar historia! Blir alldeles rörd. Häftigt!

    Kram Eva

    SvaraRadera
  10. Så roligt att få läsa om er blogg-vänskap. Och vit rosenskära; ljuvlig.
    Hej från Törnrosa

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...