söndag 21 juli 2013

Grattis Cissi - du är vår vimpelvinnare!



Då var utlottningen av flaggvimpeln avslutad, och vinnaren är Cissi som har den fina bloggen Lyckornas hem och trädgård. Grattis, en fanfar och en hel bukett av Tages finaste ringblommor till dig!


Här är fler bilder på min fina vimpel, som Erica på bagerica.se har sytt i mina favoritfärger svart, grönt, vitt och lila. Nu får du Cissi fundera på vilka färger du vill ha på din. Ett angenämt problem, hoppas jag! Maila din adress till mig så skickar jag den vidare till Erica. Alla härliga färger och mönster som finns att välja på hittar du här



Zinniorna blommar för fullt nu, och i år går de i rött, hallonrosa och vitt. Sorten heter 'Queen Lime Red' och jag är så nöjd med dem. Ja, och ni som följde mig förra sommaren, som var min första zinnia-sommar, vet ju hur jag föll pladask för dessa blommor. Nu ser jag fram emot att få plocka lika många buketter som i fjol. Då tog jag in de sista i oktober!


Solen gassar, bina surrar, fjärilarna fladdrar och jag är bara helt tokig i min trädgård just nu. Om en stund ska vi på kalas hos några fina grannar, och nu ska jag ut och plocka en fin bukett till en fin nybliven fyraåring. Ha en härlig söndag, och så håller vi tummarna för Pia och tjejerna i eftermiddag!

Kram från

8 kommentarer:

  1. Grattis till vinnaren och tack till dig för en fin utlottning.
    Åh vad jag gillar dina zinnior, så söta.
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Grattis till vinnaren! Lite avundsjuk är jag kanske...
    Zinniorna ser ju ut som små bakelser, mums!
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  3. Hanna, Checking in on your blog today. Want to say the seeds you sent me last year just started blooming today. I will send you some photos when more are in bloom. Thanks again. Jack

    SvaraRadera
  4. Och jag blev helt tagen av dina zinnior förra året så i år har jag mina egna i tre små pallkragar. De är helt underbara! Blir garanterat fler nästa år. Tack för inspon! http://3.bp.blogspot.com/-P5lvSRnwl3g/UeqTZII-oWI/AAAAAAAAEcA/_FRp453-Jpw/s400/IMG_6822.jpg

    SvaraRadera
  5. Hanna, I took a photo to send you but now I do not know how to send it. Is there an email I could use? Here is my special garden email hephaestion26@yahoo.com Please let me know if you want the photos of blooms from the seeds you sent. Those blooming now are the same as your second photo posted today. Jack

    SvaraRadera
  6. Jag har också förälskat mig i zinnor, men tyvärr strök många med vid frösådden och sniglar. Men nu vet jag hur jag inte ska göra nästa år. ;) ha ebb trevlig kväll! /Garden by Miriam

    SvaraRadera
  7. Förra året satte ja zinneor som mat till alla trädgårdens djur!
    Har aldrig varit med om en blomma som alla älskar sååå!

    Jag sa; aldrig mer,,,,,

    Men, man kan ju ändra sig ;)

    SvaraRadera
  8. Tjoohoooo vad glad jag blir! Tack så hjärtligt! Ni skall jag välja också...det blir nog lite gott och blandat, för allt passar ju till vårt nymålade gråsvarta hus! :)
    Kramar, Cissi

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...