torsdag 27 juni 2013

Ända in i kaklet






Det drar ihop sig till semester, men än återstår en dag på jobbet och den här veckan har känts lång. Fullt upp in i det sista, och känner jag mig själv rätt kommer jag börja min ledighet med att vara mer än lovligt trött. Som jag längtar nu efter lata dagar, tupplurar i hammocken och lata frukostar ute i trädgården. Just nu känns det som jag ligger efter, det bara blommar på och jag vill inget hellre än att bara få vara där i det gröna och lukta på blommorna. Som min söta lilla rosa doftpelargon, den ska jag minsann sniffa extra mycket på!

De senaste dagarna har det varit ostadigt väder här och nu får värmen gärna komma tillbaka. Annars blir det ju svårt att sova i hammocken, eller i solstolen, eller på stranden. Men dahliorna som jag köpte på Malmö Garden Show blommar så fint ändå, och jag gillar deras blekgröna mitt mot det vita. Vilken sort det är, det har jag dock som vanligt ingen aning om...


Kissen Klara är med mig på min lite kyliga kvällsrunda, som hon är alla dagar. Jag gillar hennes sällskap och jag tror hon gillar mitt. Men säker kan man ju inte vara, hon är trots allt en katt! Antagligen tycker hon att jag är rätt skum som går där och sniffar, medan hon håller på med viktigare saker som att bevaka luftrum och territorier.


Nere i fulhörnet har vi så smått börjat fästa pilmattan på det gamla stängslet, och det blir nog bra när det blir klart. Äntligen blir det lite mer ombonat där, det ser jag fram emot. Och det är också bra när man ligger och snarkar i hammocken! Heltäckande är det inte, men det gör grannens ogräs mindre synligt och jag gillar genomsläppligheten, som silar både ljus och vind.


De ursnygga mörka sockerärterna 'Shiraz' börjar mogna nu i sin pallkrage. Kanske verkar det fånigt att tycka en grönsak är snygg, men det är den ju! Och minst lika god som sina gröna sockerärtskusiner dessutom, så varför inte?


Till sist en bloggfråga. Det ryktas ju om att Google Friend Connect kommer att tas bort från 1 juli, och jag funderar på alternativen. Jag har personligen gillat mina små rutor med bilder på följarna, och blir alltid lika glad när det tillkommer någon ny. Alternativet är ju Bloglovin som verkligen är ett kanonbra verktyg för alla som läser många bloggar, men där syns ju inte följarna på samma sätt mer än till antalet. Man behöver i alla fall inte vara rädd för att tappa bort de bloggar man själv följer, det finns en funktion i Bloglovin som i ett klick flyttar över dem dit.

Hur ser ni andra bloggare på detta och hur har ni tänkt göra?

När vi hörs av nästa gång, då ni, då är jag en glad semesterfirare!

10 kommentarer:

  1. Jag håller med dig, visst kan en grönsak vara snygg och vilka fina sockerärtor! Här växer det vanliga gröna, men det är gott det också. Jag bloggar ju med wordpress och följer bloggar via deras "läsar-tjänst" vilket jag tycker funkar bra. Jag ser t.ex medan jag skriver själv om det dyker upp nya inlägg från någon av bloggarna jag följer och kan gå in och läsa direkt om jag vill. Trist om något man använder och gillar försvinner, hoppas det fixar sig ändå. Kram Kristina

    SvaraRadera
  2. Det var en nyhet med att GFC ska försvinna - jag har inte så bra koll på sånt. Förmodligen vill väl Google att man ska använda sig av +-tjänsterna mer? Bloglovin' är ju ett bra redskap...

    Kram

    SvaraRadera
  3. Mmmmmm, snyggelisnygg grönsak! Gillar din fina dahlia också och kissen!

    Fulhörnet är minsann inget fulhörn längre. Det blev ju hur bra som helst!

    Åh, nej......inte ta bort GFC...jag tycker inte om tekninska förändringar. Jag tycker också det är så trevligt att se de små bilderna och blir själaglad när det kommer en ny..Får väl sätta mig in i detta..

    Kram, kram
    Maria

    SvaraRadera
  4. Vilka fina bilder du bjuder på idag! =)
    Fick lite hicka när du skrev om GFC, och blev tvungen att googla lite på det där. Hittade en blogg som på lite invecklad engelska förklarar varför ryktet är felaktigt. Jag orkade inte läsa allt, men det verkar som att det är två olika saker som blandas ihop, och jag hoppas att det är sant.
    Annars vet jag att Networked blogs erbjuder de där små bilderna på följare, men det är förstås kopplat till facebook istället för Blogger... Jag har den eftersom den så smidigt delar mina inlägg på facebook så fort jag lägger upp dem.
    Ha det fint! /Caroline

    SvaraRadera
  5. Hoppsan, skulle ju lägga in länken till bloggen också... :P
    http://www.sillysilberman.com/2013/03/google-friend-connect-is-not-leaving-us.html
    Ha det fint! Igen. /Caroline

    SvaraRadera
  6. Ärligt talat tittar jag aldrig på de där små rutorna med följare. Jag använder mig bara av Bloglovin. Funkar bra för mig men om man gillar "rutorna" (som jag alltså har men inte bryr mig om) är det ju synd om de ska försvinna.

    Det är inte löjligt att tycka en grönsak är snygg! Idag tittade jag på mina sockerärtor, som nu börjat bli klara, de är gröna. Jag tänkte att nästa år ska jag ha färgade för då ser man dem lättare. Härligt är det att vara trädgårdsnörd!

    Kram och trevlig start på semestern!

    SvaraRadera
  7. Jag känner igen det där med ända in i kaklet, så brukar det vara för mig också i vanliga fall. Nu är jag ju mammaledig, men annars brukar mina mest hektiska perioder på jobbet vara innan sommarsemestern och innan jul. Jag brukar sova rätt mycket de första ljuvliga dagarna på "loven" innan jag piggnar till och kan hitta på saker. Men att skrota runt i trädgården är ju rätt slött också om man bara inte får för sig att gräva om ett land eller så... ;)

    SvaraRadera
  8. Vad skönt det låter med dina semesterplaner!
    Mest "softa" och må bra..... Och skönt oxå attr fler trädgårdsbloggare har förutom jag har "växtdyslexi" :)

    Ha en superskön semester!

    Veronica

    SvaraRadera
  9. Så roligt att se en ringblomma hos dig igen! Jag förknippar av någon anledning ringblommor med dig... :) Hade du dem i en header tidigare?
    Tycker det ser riktigt fint och ombonat ut med bastmattorna. Kommer bli ett toppenställe, ditt hörn. :)
    Synd på benveden i förra inlägget men som sagt - då får du det roliga besväret att leta nytt.. ;)
    Kramar!

    SvaraRadera
  10. Antar att din semester har börjat nu. Kanske ligger du just nu och gungar i hammocken. Hammockgung - det är sommar det!

    Smart att sätta pilmattan för det fula Gunnebostaketet. Jag verkligen hatar (starkt ord, men ogillar då) Gunnebostaket. Har det runt hela tomten och har planer på att fläta ett pilstaket (liggande), men din lösning är ju riktigt snygg. Får nog fundera ett varv till.

    Softa gott!
    Kram Tamara

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...