tisdag 14 maj 2013

We're going up, up, up!

Nu har zinniorna fått flytta ut i barnens pallkragar och på bara några dagar har de verkligen satt fart att växa, trots lite kyligare dagar.

Det var förra året som ungarna fick varsin pallkrage att odla i och måla på, och de står så fint precis innanför grinden. Ja, lådorna alltså, barnen står inte still så ofta. Perfekt att gå ut och plocka sig en bukett när man vill, precis nedanför trappan.


Storasysters pärlplattor från förskolan har blivit fint sällskap åt de små plantorna. Årets zinnior heter 'Queen lime red', och förhoppningsvis är de så fina som de såg ut på fröpåsens bild. Hoppas nu de växer fort. Upp, upp, upp!


Tulpanerna 'Spring green' är som vackrast just nu. I höst ska jag sätta fler lökar, många fler!


Annars är det väldigt mycket Eurovision här i stan just nu, och jag hör till dem som tycker det är enbart härligt och jätteroligt. Det är verkligen folkfest i stan! Jag har sett varenda final sedan jag var i tioårsåldern, och så lär det fortsätta. Ser ni ESC-helikoptern som en prick mitt i bilden ovanför? Den cirklar över Malmö Arena just nu och vi bor bara ett stenkast därifrån. Igår hade jag turen att få se genrepet till den första semifinalen på plats i arenan och det var en mäktig show kan jag lova. Om en liten stund står Loreen på scen igen och sjunger sin Euphoria tillsammans med en massa fina barn från Malmö och Lund. Jag sitter spikad!





8 kommentarer:

  1. Vilken lycka med egen planteringslåda. Så storsint har jag inte varit mot mina barn.....har liiite dåligt samvete för det....men en studsmatta har dom i alla fall:)

    "Spring Green" är verkligen underbar. Jag har satt en massa Queen of Night och det skulle nog vara snyggt att kombinera dessa två....ska försöka lägga på minnet.

    Ha en skön kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så super fina dotterns pärlblommir är.
    Spring green ser jätte fina ut och dom hade jag gärna haft i mina rabatter.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Man kan aldrig få för mycket av tulpaner :-) Många av mina som jag satte förra året kommer igen, vilken lycka!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Gillar era blomlådor och din dotters pärlblommor är så fina. Här där jag bor sveper ESC-strålkastarna uppe i himlen i öster så man nästan kan tro att det är norrsken. Kul med lite sus och dus i stan!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Zinna är en fin blomma. Har odlat den från och till när jag hade växthus. Kul med barnens egna lådor!
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  6. Hanna Wendelbo15 maj 2013 10:17

    Vilken fantastiskt fin och inspirerande blogg du har! Har upptäckt nu att det är en och samma blogg (dvs din) som jag fastnar för om och om igen! Ljuvligt! Tack för att du delar med dig så generöst! Kan jag hitta dig på Instagram?

    SvaraRadera
  7. Jag ska sätta ut mina zinnia i helgen. Det är förra årets bloggande från dig som inspirerat. Hade inte koll på zinnia innan. Tack!

    SvaraRadera
  8. Härligt att du hunnit plantera ut. Blir nog hur fint som helst med fina pärlplattspinnarna och allt.
    Jag känner inte att jag hunnit/orkat något med trädgården alls dessa vardagarna som gått sedan helgen. Hoppas på helg snart igen alltså.

    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...