torsdag 2 maj 2013

Som små kompisar

Idag slog hon ut, årets första Thalia. Så efterlängtad!

 'Miss Bateman' ligger inte långt efter. Tänk att hon klarade vintern!

 Den här snyggingen har jag inget namn på, men visst är den fin?

Som små lila horn tittar funkian upp i skuggrabatten. Nu kommer dom allihopa, och det är så härligt att gå små rundor och säga hej till dem, en i taget, efter en lång kall vinter.

























Och pionerna är nästan som allra finast just nu, älskar de ljusröda små spröten. Ja, det finns så mycket att vara glad över i trädgården just nu. Välkomna tillbaka ska ni vara, varenda en av er!

15 kommentarer:

  1. magi. ren magi
    tänk att de där milen mellan oss kan göra sådan skillnad. ni är säkert 2 veckor före. pionerna är helt underbara. jag har också en Huldine här hemma men det är ju det där med klematisar alltså. den är 3 år gammal och än har den inte blommat. förra året växte den i alla fall så något liv är där ju. idag såg jag några små antydningar till knoppar så kanske, kanske...
    kraaaam åsa

    SvaraRadera
  2. Så fint!

    Ja de där pionspröten är som antenner som sticker upp ur jorden som bara sänder ut kärlek!
    Ha en fin helg

    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Ja, nu är det så härligt att gå en runda och se hur mycket som har hunnit hända på bara en enda dag med sol och värme. Ljuvliga narcisser du har, hos oss vill de sig tyvärr inte alls utan dör ut och försvinner. Tröstar mig med att tulpanerna gillar vår trädgård. Kram Kristina

    SvaraRadera
  4. Thalia som är min absoluta favorit narciss! Jag får njuta av din fina bild för här kan man bara knappt skönja topparna på bladen. Och det har kommit så mycket annat fin hos dig också! Härligt att se.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Det är ju helt galet vad fort det går hos dig. Vi är inte ens i närheten... Längtar att få säga hej till några gamla vänner :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  6. Visst är det härligt, man blir så glad av alla dessa livstecken på att vännerna återvänder. Jag önskar att min pion vore så stor som din men visst är det lite på g.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Oj, vad långt det har kommit i rabatterna hos dig! Här är det bara de tidigaste små vårblommorna i rabatten än så länge.

    Vårhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  8. Det är spännande med dom där rundorna nu när allt händer så fort.
    Mina pioner är just i startgroparna att visa sig ur jorden. Fina pion stöd!
    Trevlig trädgårdshelg!

    SvaraRadera
  9. Oj så det växer! Här har pionerna precis tittat upp.

    SvaraRadera
  10. Visst är det för härligt, och vad många vänner vi har! ;)... Ibland känner jag mig så fånig, när jag är inne på kanske...10:e "hej-rundan" för dagen. Men, det bjuder jag på, för det är så underbart!!!!! Njut vidare:). Kram Marie

    SvaraRadera
  11. Åh så ljuvligt med pioner som kommit så långt. Jag trodde inte att ni låg sååå långt före i södern:).
    Vad roligt att Miss Bateman klarat sig.
    Jag väntar och längtar, känner mig nästan lite otålig:).
    Ha en fin fredag
    Kram Maria

    SvaraRadera
  12. Det är så underbart att se allt detta fina nu, att ha allt framför sig. Jag satt en bra stund och tittade ut över rabatter idag. Fint!

    Kram

    SvaraRadera
  13. Alltså oj oj oj vilken skillnad det är på allt! Här hos oss och där hos er alltså. Här är gräset fortfarande brunt. Tussilagon blommar för fullt. Men det är lååångt till mina vackra Thalia. Hoppas bara att rådjuren låter de vara ifred nu... de har nämligen käkat på alla mina rådjurssäkra växter i år, suck. Förutom mina Allium, så de blir det fler av!

    Ha en skön kväll, och tack för härlig inspiration!

    SvaraRadera
  14. Ja, så mycket man har att glädjas över! Allt bara exploderar fram/upp i trädgård o natur. Man blir så lycklig. Just nu känns livet bara så gott!
    Må väl o njut på!
    kram Lena

    SvaraRadera
  15. Thalia... ..min absoluta vita favorit! Kul att se skillnaden i grönska mellan er och här i Göteborgstrakten. Visst är det skönt att gå runt och välkomna växtkompisarna åter.

    Ha en skön, grön helg! Carina

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...