fredag 31 maj 2013

Nu blommar sommaren i den nya rabatten


När jag kom hem nu i eftermiddag efter ett par dagars utbildning hade både stäppsalvian 'Caradonna' och de vita violkungsljusen slagit ut. Inget snack om saken, nu är det sommar!


Caradonnan är verkligen en favorit hos mig med sina nästan svarta stjälkar och djuplila
blommor.


Violkungsljusen fick jag inspiration att skaffa av Hélena. Nästa vecka ska hon och Anna-Karin på trädgårds-roadtrip till Skåne och då kommer de att få se vad hon inspirerat till med egna ögon. Det ska bli väldigt kul att träffa dem!




Nu är det verkligen nävornas tid, och just nu blommar både brunnäva och flocknäva för fullt här hos mig. Idag såg jag att även spansknävan är igång, härligt!


Imorgon blir det Malmö Garden Show för hela slanten, kanske träffar jag någon av er där?

6 kommentarer:

  1. Åh, blommar din Caradonna redan! Så fin rabatt. Det händer mer hos dig i södern, här blommar endast brunnävan av mina nävor.
    Ha det så kul på mässan.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Så fina violkunsljus. Jag har någon sort som är lite mörk eller lila i ögat. Blommar inte ännu.
    Ja, det ska bli kul att få träffa bloggare nästa helg. Jag hoppas på att du också kommer med.

    Kram o trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Åh, så vansinnigt snyggt Hanna!
    Och de där rostiga plåtkanterna är verkligen pricken över i.
    Ingen Flower Show för mig i år, men ser fram emot en rapport här på bloggen.
    Må så gott!
    /Anna-Kain

    SvaraRadera
  4. Så roligt det ska bli att se dina violkungsljus :-) och tänk att snart får vi sitta och bubbla både det ena och det andra.
    Många kramar
    Hélena

    SvaraRadera
  5. Caradonnan var vacker! Den får jag googla lite på... :)

    SvaraRadera
  6. Sommaren är inte här tyvärr :-(. Planerade att grilla ikväll, men nu har det spöregnat i flera timmar, suck. Jag har aldrig riktigt känt någonting för Caradonna, men nu när jag fick se den i närbild blir jag ju väldigt sugen! Den riktigt lyser! Hoppas på fler närbilder när den är helt utslagen...

    Ha en skön helg med massor av inspiration! Det är ju alltid kul att gå på trädgårdshappenings. Bjud gärna på lite bilder sen, det är ltie för långt för mig att ta mig :-).

    Kram Malin

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...