lördag 25 maj 2013

Nej, det är ingen vanlig dag...


Idag har Tage haft sitt första "riktiga" kalas, med inbjudna kompisar, korvgrillning och dans och mycket skoj. Regnet hängde i luften hela morgonen och det såg tveksamt ut om vi skulle kunna vara ute, men det klarnade upp och det blev ett trädgårdsparty till sist.


Ballonger och vimplar, serpentiner och glada tutor, alla viktiga ingredienser till ett lyckat kalas hade vi fixat. Och snart fylldes trädgården av förväntansfulla små gäster, lite blyga för varandra nästan först, trots att de ses på förskolan varje dag. Men snart var det fullt ös på festen!


Dagen till ära slog den första blomman ut i jättevallmon 'Coral Reef'. Visst är kronbladen för läckra när de vecklar ut sig likt en solfjäder? En kort stund in på kalaset blev frestelsen för stor för ett par av barnen som glatt bröt av den. Vem kan klandra dem, klart man vill plocka något så härligt! Och full av knopp är den, så det blir snart många fler blommor att njuta av.

Barnkalas är kul, men också bland det mest intensiva man kan ägna sig åt. Stundtals känns det lite som jag kan tänka mig att en åktur i en torktumlare skulle kännas. Lite matta är vi allt ikväll, maken och jag. Men däruppe i sovrummet sussar en nöjd liten kille som varit utklädd till prins hela dagen, och som somnade med orden "Mamma, det var ett bra kalas!". Bättre än så blir det inte.

Imorgon bitti drar jag vinnaren i min utlottning av de fina Fiskars-verktygen. Än hinner du vara med och tävla, så skynda, skynda!

7 kommentarer:

  1. Vilken tur att han tyckte det var ett bra kalas. När vår son hade sitt 6-årskalas tyckte han de andra barnen var så stimmiga och jobbiga att han sedan inte velat ha fler kalas. Jag minns att efter typ 15 minuter på det kalaset tänkte jag "kommer inte föräldrarna och hämtar snart".
    Ser härligt ut i er trädgård i kalasskrud.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Så lustigt, vi har också haft kalas då sonen fyller år idag. 17-åringen ville denna gång endast vara med familjen, inget ståhej. Ert kalas med ballonger, vimplar, tutor och brutna vallmon verkar alldeles, alldeles underbart. Suck!

    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Hipp Hipp Hurra för er Tage idag! Fyra år, stora killen :-) Underbart att det blev så lyckat. Har du hört något från Fiskarns? Jag ville hålla i utlottning efter det att jag testat verktygen men de har inte kommit än.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Stort grattis till Tage! Vad bra att han blev så nöjd. Det är svettigt med barnkalas:).
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Ja du, liten blir stor. Kommer ihåg den där utmattningskänslan efter barnkalasen :-) men jag kommer att sakna Tages trehjuling på dina bilder - jag menar att snart är han väl för stor för att trampa runt på den?

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det stämmer, trehjulingen har nog gjort sitt här hos oss nu, det är lite vemodigt. Men redan inom några dagar blir den ersatt av en riktig cykel, ett grönt fräsigt litet åk. Funkar det lika bra, tror du? ;) Kram Hanna

      Radera
  6. Vad festligt du hade gjort det i trädgården! Visst är det kul med barnkalas, men ganska skönt när de två timmarna har gått också... ;)

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...