tisdag 7 maj 2013

När sommaren kommer...



...står plötsligt ett utslaget silverpäron i rabatten när jag kommer hem från jobbet en helt vanlig tisdag. 

I rabatterna har det exploderat det senaste dygnet och våren känns nästan redan överspelad. Nu är det försommarkänslor i luften, helt klart.

Mina 'Spring Green' tulpaner vars knoppar jag skymtade för första gången bara häromdagen blommar nu för fullt, på bara de ynka timmar jag var borta har de öppnat sina vackra kronblad och kört igång. Alla samtidigt, utan att fråga mig först!



Svällande knoppar i äppelträden och syrenerna. Tur att det är långhelg på gång så att jag får en chans att hinna med.





Och det är torrt i rabatterna redan, alldeles knastertorrt. Det känns lite overkligt att dra fram vattenspridaren, men det behövs faktiskt. Det är 18 grader varmt klockan åtta på kvällen och jag fattar ingenting. För när sommaren kommer, hett efterlängtad sedan så många månader, är man visst ändå aldrig beredd...

7 kommentarer:

  1. Underbart!! Försommar är en underbar känsla:). Det växer så det knakar hos dig!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. En skön kväll även här. Ville inte gå in. Mycket händer och jag vill vara med och njuta av allt. Snart ledig fyra dagar.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Världen ser annorlunda ut nu i kväll jämfört med i morse. Allting har ju slagit ut verkar det som. Pang!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Visst är det helt tokigt vad fort det går. Det är som om allt vill hinna ikapp. Vad fint silverpäronet tar sig!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  5. Ja, takk og pris at det er langhelg så vi kan følge med å nyte. Det er nesten ikke til å tro etter en så lang vinter. God vår! Anne

    SvaraRadera
  6. Det är helt underbart ute nu. Idag känns det nästan som om våren kom i kapp här i Skåne.
    Och, även jag vattnar nu. Som en toking. Vatten och gödsel!
    Åååhhh, vad fina dina tulpaner är. Har likadana, men de står envist i knopp ännu. Kanske i morgon?

    Kram, Eira

    SvaraRadera
  7. Min vår springer inte förbi lika fort som din, det ser jag. Men jag är lite glad åt att ha varit hemma i min trädgård de här varma dagarna. Jag har åkt på en dunderförkylning, så jag orkar inte mycket mer än att smyga runt med kameran, men man kan ju sitta också! =)
    Ha det fint! /Caroline

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...