torsdag 23 maj 2013

Käraste kvällsrundan


Trädgårdslycka är att komma hem en försommarkväll, efter flera timmars prat och skratt efter jobbet med glada och roliga kolleger, och ta en runda med kameran. Det är fortfarande ljust, koltrasten sjunger och jag hinner ta flera varv bland växterna innan jag måste gå in. Alliumbollarna i kvällsljuset är så fina, och jag är så glad att jag satte så många i höstas. Effekten blir ju så mycket större när det finna många av samma sort.

Och bäst av allt: Nu ligger många, många sådana här kvällar framför oss...

Godnatt önskar jag och alliumbollarna!




Ps Och så glömmer ni väl inte utlottningen? Bara två dagar kvar nu!

5 kommentarer:

  1. Visst är de underbara Alliumen? Och ditt fina fågelbad ser jag minsann i bakgrunden. Det var ett bra köp! Impulsköpen är oftast de bästa! Kram Eira

    SvaraRadera
  2. Hanna, Nice photo today. I too take time each evening to just look and watch as the evening takes over my gardens here on Lake Michigan. It is meditation time for me. Also want to tell you that I planted last week the seeds you sent to me. thanks again for doing that. Now I will wait to see if they germinate - hope so. I want to send you a photo when they do. Jack

    SvaraRadera
  3. Allium kan man inte få nog av. Väntar på att mina ska slå ut. Bara smått smått än. Ni är en bra bit före med alla blommor.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Så härligt det låter! Jag var ute en stund efter jobb, ärende på stan och veckohandling. Skönt!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Visst är det härligt med en runda och njuta allt som växer. Tack för att du följer oss.
    /Fru Sten

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...