torsdag 9 maj 2013

Den vackraste magnolian...


...jag någonsin har sett står i mina grannars trädgård. Synen nu när den blommar som mest är helt otrolig! Den är säkert 7 meter hög och har antagligen stått där en ansenlig tid. Det är något med magnolior, de är som trädgårdsvärldens egna sagoväsen. Ja, det känns nästan overkligt hur vacker den är. 


Som tur är råkar dottern i familjen som bor här vara Astrids bästa kompis, så det finns gott om tillfällen att njuta av den på riktigt nära håll.



Visst är den helt fantastisk?

Här har det varit en härligt solig Kristi Himmelsfärds-dag, och vi har varit ute hela dagen i trädgården. Jag håller på att avhärda mina små luktärter som bäst, tror ni jag vågar plantera ut dem imorgon?

Hoppas ni haft det riktigt fint idag!

13 kommentarer:

  1. Så fantastiskt vacker! Har nog aldrig sett sååå stor. Och detta att det inte finns några blad. Tänker alltid på Japan när jag ser dessa. Kommer de därifrån kanske, jag vet inte

    SvaraRadera
  2. OOOOjjjjjjj så avundsjuk jag blir!!! Det är exakt detta jag saknar här uppe i zon 5 !
    Stort grattis till denna familjemedlem!

    SvaraRadera
  3. Åh, Magnolia!
    Underbar utsikt från er trädgård, eller?
    Ulrika

    SvaraRadera
  4. Verkligen underbart vacker!
    Jag har inte ens tänkt tanken att börja avhärda. Känner mig bak. I morgon ska jag så i trädgårdslandet. Vet inte om jag någonsin sått så sent.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Den är verkligen underbar! Synd bara att den inte blommar så länge men man får passa på att njuta riktigt mycket.
    Kram Therese

    SvaraRadera
  6. Instämmer, makalöst vacker! Fantastiska bilder!

    Kram Eva

    SvaraRadera
  7. Har haft mina plantor ute dygnet runt i en vecka nu och ska nog plantera ut dom i veckan som kommer. Det gäller luktärterna också :-)
    Blir det varning för frost blir det fiberduk och kanske en liten filt :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  8. Så härliga bilder Hanna! Nu följer jag din vår som nästan känns samtidig med min, fast jag håller till längre norrut.

    SvaraRadera
  9. Så heldig du er som har en sånn nabo!

    SvaraRadera
  10. Vilken fantastisk magnolia! Och visst är det är härligt att kunna njuta av grannens blomsterfägring ibland också! ;)

    SvaraRadera
  11. Åh så vacker blomning, snygg form på själva trädet också!

    SvaraRadera
  12. herrejesus sicken magnolia! och vad roligt att jag hittade dig här via instagram!
    lotta på solrum trädgård (lotlin på instagram)

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...