onsdag 29 maj 2013

Den bedårande lilla Carmencita


Mitt bloggande har verkligen fört med sig en massa roliga och oväntade saker. Jag har fått en massa nya vänner, träffat folk jag aldrig skulle träffat annars, bytt frön och utbytt tips och råd. Och ett nytt träd i trädgården! Det har nu gått drygt ett och ett halvt år sedan jag "ärvde" den vackra lilla carmencitarönnen av Maria som har en av mina favoritbloggar, Almbacken .




Maria undrade i en bloggkommentar häromveckan hur det är med lilla Carmencita? Och svaret är som ni ser alldeles utmärkt, översållad med små vackra vita blommor står den så fint mitt i min nya rabatt.


Vill man ha ett skirt litet träd är carmencitarönnen ett bra val. Vackra höstfärger får den också, och söta små bärklasar. Det är lite som ett dockskåpsträd, så litet och näpet är det. Att sätta ett litet träd i en rabatt ger höjd och hjälper till att skapa rumslighet.


De röda bladskaften är också fina, och de går så bra ihop med min japanska lönn och mörkbladiga alunrot som växer i närheten.




Här kan ni läsa hur det gick till när Carmencita flyttade in hos oss. Tack Maria för att du lät oss ta hand om ditt lilla träd!


Till sist kan jag inte låta bli att visa ännu en bild på Carmencitas ståtliga grannar. Just nu är mina allium som allra, allra finast. En härlig syn, eller hur?

Nu ska jag ut och klippa gräset!

10 kommentarer:

  1. Så vacker hon är men hon ser inte så liten ut :-) Jätteståtlig, ska bli spännande att uppleva om lite drygt en vecka.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Väldigt vackert med det lilla trädet. Vi letar just nu inspiration och ideer för just träd i trädgården som kan ge lite struktur och även skugga.
    Väldigt fina bildet!
    Många hälsningar
    Fru Sten

    SvaraRadera
  3. Tänk att jag tänkte på det där du skrev om allt positivt som bloggandet gett. Jag tänkte på det idag. Mitt intresse för fotografering har absolut ökat pga bloggen tex.
    Synd att inte jag har tid att åka ner till dig när de andra bloggarna besöker dig. Då hade det blivit riktigt mycket "byta trädgårdsinspiration". Jag kanske kan få komma en annan gång?

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart du kan, säg bara till så sätter jag på kaffet! :)

      Radera
  4. Jätte fint ser ditt träd ut! Extar kul tycker jag när den bjuder på fina färger till hösten.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  5. Håller med Helena - tycker det ser ganska stort ut minsann! Passar verkligen där på sin plats också.

    Kram Malin

    SvaraRadera
  6. Tycker det passar som hand i handske i din snygga rabatt!
    Kunde inte passat bättre :)

    Kram Tamara

    SvaraRadera
  7. Vilket välformat träd! Och visst är det kul med alla kontakter man får och man "pratas" vid när det passar. Superbra!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  8. Så fint og nett Rognetre du har fått. Jammen er det sant det du skriver om alt det positive hagebloggingen medfører:)
    Det er alltid morsomt å få kontakt med likesinnede.
    Ha en fin dag i morgen og riktig god helg:)

    SvaraRadera
  9. Har också den vacka carmencitan! Min börjar breda ut sig i kronan nu efter några år. Skir och vacker! Jag verkar bo på en plats där det inte finns så många trädgårdsbloggare precis i närheten. Hade gärna besökt flera av er i verkligheten, som man besöker här i cyberspace! Kanske en dag...

    kram louise

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...