torsdag 18 april 2013

Jag hinner inte med!


 
När jag gick till jobbet i morse blommade irisarna fortfarande. När jag kom hem hade de blommat över och tulpanerna hade tagit över istället. Hur fort kan det gå egentligen?
 
På bara ett par dagar har gräset gått från brunt till grönt och små bara barnfötter har redan provsprungit det i solen. Det är snart sommar, men det är knappt att det går att förstå efter den här vintern som aldrig ville ta slut.


Hej lilla allium-knopp, välkommen opp!


Mini-pionen, röd och grann, kikar fram.


Det är bara påskliljorna som känns lite sena...

Ett glatt rabarberblad som gottar sig i pallkragen på en bädd av hästgödsel. Det är nästan så man hör hur det prasslar medan det vecklar ut sig, så fort går det.

 
Och så ännu en bild på älskade kejsarolvonet. Tack för alla era fina kommentarer om det, och välkomna alla nya följare. Det är så kul att fler och fler hittar hit till Tages trädgård, och jag hoppas ni ska trivas.
 
 
Imorgon är det fredag igen och sedan väntar ännu en trädgårdshelg på oss. Förresten, borde inte trädgårdstokar få ledigt några veckor så här års? Det är ju ändå så svårt att koncentrera sig när det kliar i hela kroppen av trädgårdslängtan...
 


12 kommentarer:

  1. Jovisst, ditt förslag om vårledigt tar vi! För nu hinner man verkligen inte med! plötsligt så händer ALLT! Men du har nog en del vårtecken, som är före mina. tex rabarbern, den har jag inte ett ännu här. Fast lite i sänder är nog bäst bäst...Så man hinner SE allt!
    kram o NJUT! också!
    Lena

    SvaraRadera
  2. Det är helt galet vad det växer hos dig!! Tulpaner redan?!! Så underbart att se. Och vilken grön och fräsch gräsmatta, jag har mest lervälling hos mig.
    Ja tack till ledighet nu:).
    Ha det gott, Hanna.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Jo, vi borde få ledigt. Jag står fast vid VAT som jag skrivit om ett par gånger. Man bara måste det för att hinna njuta fullt ut och för att ladda sig med energi.
    Det går verklgien fort nu. Tulpanknoppar även här, samtidigt som blåsippor, snödroppar, krokusar och knoppar i buskpionen. Ojoj!

    Härligt är det hur som helst!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Men det är ju helt tokigt! Hur fort kan det gå... Förvånas själv över att tulpanerna på en dag kan gå från ingenting till ett par cm i rabatten... Men tulpanknoppar, det är ju galet och verkligen skäl till ledighet :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  5. Oj, det var tidigt med tulpaner nu. Känns "konstigt" att allt blommar på samma gång. Snödroppar och tulpaner ska ju inte komma samtidigt. Men visst är det härligt att det äntligen händer något där ute..
    / Therese

    SvaraRadera
  6. Hei! Hvor jeg gleder meg til at våren ser sånn ut her også. Det kommer. Barfot i gresset , akkurat nå er det utenkelig. Når tiden kommer, bør vi selvfølgelig få fri noen dager fra jobb. Det vil være en investering fra arbeidsgiver. God kveld! Anne

    SvaraRadera
  7. Jag håller med dig - fullt ut.
    Det sa liksom sprooooijg klart!
    Men inte riktigt klar,,, ännu
    Det gäller att hinna stanna upp och titta, dofta och njuta! SÅ du får ledigt av mig...

    Kram Malin

    SvaraRadera
  8. Ja, det är helt tokigt hur fort det går. I söndags hade jag en (1) våriris uppe som blommade. Inga andra knoppar i sikte. Nu har jag en jättetuva som snart är överblommad. Hallå? Det är fyra dagar sedan??? Kram Kristina

    SvaraRadera
  9. Ojojoj! Ja hos er går det verkligen snabbt. Här är det segt, snön har precis töat bort (läs regnat bort), och jag jublar över de små gröna strån som sticker upp ur jorden från narcisserna. Så det du visar känns som en evighet bort. Men men, den dagen kommer när det börjar ta sig här också, Hoppas jag.

    Skön fredag på dig!

    SvaraRadera
  10. Ojoj. Rena raketfarten hos Tage.
    Och Jo. Vi trädgårdstokar borde få vara lediga från april-sep. Det vore väl inte mer än rätt tycker jag ;)

    Önskar er en fin trädgårdshelg!
    Kram Tamara

    SvaraRadera
  11. Härliga bilder! Och ett mycket gott förslag =o)
    Ja, och samma här, hinner inte med. Jobbmöte i Stockholm tvingade mig iväg för att återkomma igår kväll. Fortfarande ljust, så naturligtvis blev det en trädgårdsrunda, men då hade en hel del hunnit förbereda sig för natten. Så nu, tidig lördagsmorgon, ska bara fixa lite kaffe o sedan: UT!
    Ha en härlig trädgårdshelg!
    kram
    /Katarina

    SvaraRadera
  12. Ja det går vansinnigt fort. Ett rejält vårregn och en långhelg på skidor senare blommade massor nu i helgen. Men visst är det kul! Ser ut som en fin tulpan - vet du vilken? Ser ut som du kan göra en rabarberpaj snart - DET är gott!

    Ha det gott, Carina

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...