onsdag 13 mars 2013

Frustrationsattack!


Men se här vilken trevlig bild! Den hade ju varit perfekt som julkort. Ja, om det hade varit jul vill säga och inte mitten av mars. Suck, jag är så evinnerligt trött på kyla och snö nu! Vi som grillade korv förra helgen, drack kaffe i solen, kände hur det hettade i kinderna. Suck igen, och lite snyft! Bakslag är inte ovanligt så här års, men inte desto mindre tråkiga för det...

Herr Koltrast ser också besviken ut. Tappert hackar han i sig fruktbitarna som jag lägger ut, men man riktigt ser hur han längtar efter att sätta näbben i en saftig mask. Precis som vi längtar efter uteluncher, grillsäsong och picknickar i solen... Åh, vad jag längtar efter vårkvällar i trädgården, gå en runda och klippa lite med sekatören medan min koltrastvän sjunger sina vackra serenader från taknocken.


Alltså, kolla in detta då. Så här långt har mina ljuvliga allium kommit, och så står de där i snön. Skandal! Vi bor ju i Skåne för sjutton. Hallå, zon 1!?!


Irisarna kämpar också på, men lätt har dom det då inte. Kan vi inte bara få slippa detta nu, snälla?

Men det är bara att bita ihop, tända ännu en brasa och det femtusende värmeljuset den här säsongen, dra täcket intill kroppen och bida sin tid...

Frustrerade vårvinterhälsningar från

17 kommentarer:

  1. Det är tjusningen med våren... ;-) Man vet aldrig när den kommer, och om den kommer för att stanna... Här lär snön ligga kvar ett tag till i alla fall. Men det märkligaste med våren är att flyttfåglarna vet när det är dags, oavsett om det är tidig eller sen vår! Här väntar vi på invasionen av sångsvanar som rastar i närheten varje vår.

    Vårvinterhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  2. Kan inte annat än att hålla med dig. Nu vill vi ha vår!
    Nej, istället virvlar snön runt.
    Suck!
    Ha det bra
    Ulrika

    SvaraRadera
  3. Ja det är minsann ett rejält bakslag. Och inte räknas det heller.Folktron räknar sju bakslag EFTER lärkans ankomst eller vårdagjämning. Men har vi sett någon lärka? Inte här i alla fall...:(

    SvaraRadera
  4. :( Verkligen deprimerande att se... Det har ju varit min lilla tröst - att kunna kika in till er och njuta av era vårbilder. Fast det är klart.. Lite rättvist känns det allt.. att ni också har lite snö.. ;)
    Stor, varm kram till dig bästa Hanna! <3

    SvaraRadera
  5. Vilken kontrast mot inlägget innan! Inte är det kul med dessa bakslag. Fast egentligen innerst inne vet vi nog att de brukar dyker upp...fast vad hjälper väl det, när man längtar efter värmen och alla vår bestyr. Hoppas dina växter inte tar skada. Apropå värme, så har jag hyrt motorvärmarplats till bilen på jobbet , till april:/
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Ni har ju ivarje fall fått ett "bakslag".... vi har inte kommit över vintern alls... galen kall vår. I förrgår morse hade vi -16 grader i Sthlm :( I vanliga fall har våren kommit nu!

    Veronica

    SvaraRadera
  7. Vi väntar och väntar allt medan isvindarna viner... Varje mars med iskyla tänker jag tillbaka på första påsken i vårt hus, år 2000. Vi snickrade staketspaljé i solen. Det året var påsken motsvarande helgen nästa vecka. Det var 25 (!!!) grader varmt, vi stod i shorts och t:shirt! I år skulle jag vara glad om termometern visade +5... Kram Kristina (som också fick mer snö i kväll)

    SvaraRadera
  8. Ja, det är för bedrövligt. Nu vill jag plantera penseer och njuta av krokusar. Men......det kommer...

    Kram,
    Maria

    SvaraRadera
  9. Attans va trist med mer vinter och snö!! Vill se fina vårbilder på trädgårdsbloggarna. Här i Helsingborg har vi fått 20 cm snö idag?!

    SvaraRadera
  10. Brasa och värmeljus här också och frustration över väderbakslaget.
    Usch!

    Kramar

    SvaraRadera
  11. suck och åter suck
    var inne i växthuset härom dagen som då kändes riktigt vårvarmt av solen
    började planera att flytta ut någon stol dit så jag skulle kunna fika där
    men nu...
    vilket skämt
    blä
    kram åsa

    SvaraRadera
  12. Ja tala om att det är frustrerande, tråkigt, kallt och jätte dö trisst.
    Det kiliar i fingrarna och man vill bara få bli skitig om händerna och koppla av i trädgårdsarbetet, men nä det får vänta lite till.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  13. Frustrerad är bara förnamnet :(
    Jag försöker se det positivt och tänker att det nu ges tid att röja klart i källaren innan våren kommer. Fast det är ju såååå tråkigt att röja i källaren jämfört med att röja i en vårig trädgård. Nåja! Man måste ha tråkigt för att uppskatta det som är kul. Sägs det...

    Kram Tamara

    SvaraRadera
  14. Det är nu agnarna skils från vetet, den som klarar en onödig snöattack i mars klarar vad som helst. Jag låtsas att det är Januari. För att vara Januari är det ju rätt så vårigt? Trevlig läsning!

    SvaraRadera
  15. Trodde inte det var sant när jag tittade ut genom fönstret häromdagen, flera cm nysnö, det är som att hela kroppen har fått nog!
    Jag försöker intala mig att det efter det här, såklart kommer bli den underbaraste våren någonsin:)

    Ha det fint ändå, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  16. Frustration är ordet! Nu är jag less. Jag har precis suttit och kollat igenom bloggen för förra året, och det var ju inte kul! 2012: Tussilago, vårstädad altan, groddade potatisar... 2013: - 14, snö, is, kaaallt!

    Trevlig och förhoppningsvis vårlik helg!//Laila

    SvaraRadera
  17. Ja, förstår att du suckar och förtvivlar. Ni borde verkligen ha vår nu. Här i Mälardalen är det fortfarande tjockt med snö, men så är det för det mesta i mars första hälft. Men sen går det undan!
    Hej hopp!

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...