fredag 1 mars 2013

Blommig fredag: Trädgården just nu

Äntligen har jag tillräckligt med fredagsenergi för att haka på veckans Blommig fredag, där temat är Så här ser det ut i trädgården just nu.

Ja, för ungefär fem minuter sedan såg det ut så här:



Det är en kall, klar morgon här i Malmö - och solen skiner!!! Alla sandlådeleksakerna har fått komma fram och ligger spridda som ett färgglatt strössel över hela härligheten. Elever och lärare är på väg till skolan på andra sidan gatan på lätta fredagssteg.


Blå, blå himmel bakom siilverpäronet.


Och hybridkejsarolvonet är fullt av knoppar.


Jag tror inte att mars kan börja bättre än så här! Nu dags att svischa till jobbet för några timmar innan det är helg på riktigt.

En fin fredag med mars-sol på kalla näsor önskar jag er!

28 kommentarer:

  1. Åh så mycket vår det är hos dig och lyckos som inte har någon snö!!!
    Trevlig helg.
    Lotta

    SvaraRadera
  2. Så vackert Hanna! Helt underbart att ni har blivit av med snön och mars bjuder på sol. Älskar leksakerna som lyser som glada blommor i gräsmattan.
    Ha en underbar fredag!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Härliga våriga bilder!! Skönt att våren äntligen är på gång, så mycket vi har att se fram emot nu:)).
    Ha en fin fredag och helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Fantastiskt att snön har försvunnit hos er.
    Härliga bilder som jag längtar efter att få uppleva här hos oss snart.

    Trevlig Helg

    SvaraRadera
  5. Ser orättvist bra ut det där. Ha en bra helg
    Luna

    SvaraRadera
  6. Ser orättvist bra ut det där. Ha en bra helg
    Luna

    SvaraRadera
  7. Å vilka härliga vårdoftande bilder.Nu blev jag glad.Det finns hopp om vår även här.
    Ha en fin helg.

    SvaraRadera
  8. Vårtecken i strösselträdgården. Gillar!
    Gillar också din tjusiga headerbild. Inte länge kvar nu innan vi kan se dem live :)

    Glad 1:a mars!
    Kram Tamara

    SvaraRadera
  9. En sådan skillnad mot här. Det skiljer nog flera veckor! Lyckos. Det porlar i alla fall här på gatorna i Vaxholm, ljuset är tillbaka och fåglarna kvittrar. Så det finns hopp :-)

    Trevlig helg/ Tyra

    SvaraRadera
  10. Nej...nu blir jag riktigt avis...Tänk att ni har grön gräsmatta. Det ska jag också egentligen ha så här dags (i Ystad), men i år "funkar" det tydligen inte.
    Önskar dig en riktigt solig och skön helg!

    SvaraRadera
  11. Underbart att se dina bilder..Att våren finns någonstans.
    Finns hopp om våren även här känns det som.
    Trevlig helg

    SvaraRadera
  12. Så långt våren har kommit hos dig! Och ingen snö!!! Trots avundsjukan så njuter jag, så härligt att se.
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  13. Underbara bilder! Längtar så tills det är snöfritt även här.
    Kram o trevlig helg!

    SvaraRadera
  14. Oj vad glad jag blir av att se dina fina bilder, det är lite svårt att tro att det har kommit så långt hos er. men gratulerar och njut allt du kan. Kanske du kan skänka oss andra en god tanke som bara suktar efter vår än.
    Ha en fin helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  15. Ljuvligt! Och jag måste ha ett kejsarolvon av något slag! :-)

    SvaraRadera
  16. ÅÅ nu blir jag avundsjuk:) jag vill inte heller ha snö nu.
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  17. Såå herlige bilder hos deg:)...du har jo ingen snø!....hos meg er det fortsatt nok å ta av:)
    Ønsker god helg:)

    SvaraRadera
  18. Underbart med barmark. Så är det nästa här också.

    Kram o trevlig helg!

    SvaraRadera
  19. detsamma till dig fina
    jag och T firade fredag och mars med glass i solen
    och att kolla in växthuset
    fåglarna kvittrade och jag beskar äppelträdet
    längtar sååååå ut i trädgården på riktigt nu
    i morgon far vi mot vintern
    kraaaaaam åsa

    SvaraRadera
  20. Deilig med blå himmel! Jo, mye rart som kommer frem i lyset om våren...
    (har ryddet litt i dag)

    SvaraRadera
  21. Jag var i Malmö i måndags och tisdags och fick mig en försmak av våren....lyckliga du som bor där....

    SvaraRadera
  22. Oj vilken skillnad det är i vårt avlånga land...härligt att få se dina fina bilder...=)
    Trevlig helg!

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  23. Jag är glad att jag planterade min trollhassel i höstas, den har börjat blomma. Men ett hybridkejsarolvon måste jag ju också ha, det ser jag tydligt nu, vojne, vojne...
    Fortsatt trevlig helg!
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  24. Det är stor skillnad i snötillgång i vårt avlånga land, det ser man tydligt av alla inlägg i veckans tema.
    En fortsatt skön helg önskar Eva Linnea

    SvaraRadera
  25. Kejsarolvonet ser verkligen fint ut!! Och helt snöfritt har du oxå:)
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  26. Oj vad avis man blir på er skåningar! Jättefint har du det, underbart hybridkejsarolvon.

    SvaraRadera
  27. Vilka härliga, vårlika och snöfria bilder du bjuder på!

    Ha det bra//Laila

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...