söndag 3 mars 2013

Ääääääääntligen!!!

Nu är våren här på riktigt! Och vi har haft årets första riktiga utedag här i Malmö, ja, vi har just kommit in efter att ha varit ute sedan klockan tio i morse. Sex plusgrader och strålande sol har vi haft här hela dagen. Och alla har vi njutit lika mycket, såväl föräldrar som barn och katt. Helt enkelt underbart!










Sekatören har vilat färdigt i förrådet och har fått komma ut i solen och jobba hårt idag. Finns det något härligare än att få gå loss riktigt ordentligt på gamla nedvissnade perenner? Sopat pergola och uteplats har jag också gjort, samt planterat årets första utekruka på trappan.


Lika glad som mamman var med sekatören var dottern som svischat omkring på sin rosa cykel hela dagen.




Korvgrillningspremiär för i år blev det också. Och så utekaffe på det. Bättre än så blir det inte en söndag i mars!


Fåglar som sjunger, barn som leker, solen som värmer... Så mycket lättare allt känns helt plötsligt. Äntligen vågar jag tro det. Vintern är slut. Vintern är slut!!!

Efter en sån här dag finns det nog bara ett sätt att tillbringa kvällen. Det har blivit dags att beställa luktärtsfrön! Och sedan somna sådär skönt som man bara sover efter en heldag ute, med rödblossiga kinder. En riktig lyckodag för en trädgårdstok!

Kram från

24 kommentarer:

  1. Samma här! Vilken energi man fick. Gi k loss på blåregnet och alla löv åkte i komposten . Härligt så fint det blev!

    SvaraRadera
  2. Så härligt det låter!
    Jag har också varit ute lite men jag gick mest runt och njöt. Höll på med annat först men kom ut i trädgården vid halv tre. Bättre än inget.

    Korv blev jag sugen på. Den första grillade är ju så god.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig dag ni haft! Ja, nu vågar man tro på att vintern är över. Har också planterat mina första vårkrukor, men inte klippt ner vissna perenner, snö fortfarande i rabatten.Längtar också till att få gå loss med sekatören! Ha det gott!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Fantastiskt vilket vårväder ni har.

    Här har vi fått mera snö både igår och idag så plogbilarna och snöslungorna har gått på högvarv.

    Ha det gott och njut.

    SvaraRadera
  5. Underbart att det äntligen är på gång på riktigt. Lite isigt och hårt i rabatterna, men lite klippt blev det allt. Mysigt med utefika:)).
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Känner igen mig! vi har nog haft liknande dagar, visst är det underbart! Ser vårigt och fint ut hos dig!

    kram louise

    SvaraRadera
  7. Vilken fantastisk dag ni har haft
    Här har solen lyst men det har blåst halv storm
    Men det tar på snön
    ha en skön söndagkväll

    SvaraRadera
  8. Helt otroligt underbart! Sitter i soffan med ett stort leende. Just nu önskar jag att vi bodde söderut, här ligger snön tjock och jag tippar på att den kommer att finnas kvar i slutet på mars. Inte allt men en hel del.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  9. Visst är det vår!
    Härliga vår!!!
    Ulrika

    SvaraRadera
  10. Jag är inte ett dugg avundsjuk;-). Här har det varit sol idag, men vi har så mycket snö kvar, så något vårpyssel är det inte tal om ännu. Men snön smälter i solen nu, så snaaaaaaaart.

    Ha det bra//Laila

    SvaraRadera
  11. Åhh! vad skönt det låter! Grymt avundsjuk är jag.... Bara känslan av att få ställa ut en kruka med blommor :)

    Veronica

    SvaraRadera
  12. Får vänta ett tag till med att ta ut cykeln, men ni såg ut att ha haft en härlig dag!/Susanne

    SvaraRadera
  13. Åh, gissa om det kliade i mina fingrar igår att börja rycka upp fjolårsvisset!!! Inte blir kliet mindre när jag ser dina bilder... :) Jag väntar liiite till, men om en vecka eller två är det min tur att gå loss på det bruna. Om vi inte har fått mer snö vid det laget. Våren är ju så lurig i början. Kristina

    SvaraRadera
  14. Håller med dig så underbart det har varit och det har verkligen blivit en heldag ute, känns som en evighet sedan.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  15. Nice to see Spring happening! It will be some time before that happens here on the shores of Lake Michigan, but I am a patient man - sometimes! Your sausages look inviting! I am getting hungry. Jack

    SvaraRadera
  16. Nej, det är inte rättvist livet. Jag får ta och emigrera lite söderut tror jag, för vår trädgård är bottenfrusen, den är en enda stor iskaka. Men vänta bara!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  17. Hööru skicka upp den där våren hit till norr också:)
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  18. Lyckliga du som har vår! Jag är bara avundsjuk, inte missundsam.
    Kram och hej hopp!

    SvaraRadera
  19. Lägg aaaav! :) Vi har djup snö än, bara vägarna som har tinat och lite intill husväggarna.

    SvaraRadera
  20. Åh, vilken härlig dag! Här har vi inte kommit så långt än. Fortfarande mycket snö kvar.

    Men snart så... :-)

    /Mia

    SvaraRadera
  21. Ja här biter sig vintern fast lite längre men det droppar och smälter för fullt här hemma. Fint med pallkragarna! Är det armeringsjärn ni har som spalje....en sån skulle jag vilja ha. Har ni satt fast den i träbjälkar? Planerar att ha en utedag på lördag om pojken min är frisk. Blev inspirerad av dig så ska planera in grillning ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är armeringsjärn vi använt. Om du klickar på inlägget Spaljé av armeringsjärn som ligger i topplistan i högerlisten i min blogg så hittar du en beskrivning på hur man bygger den. Hoppas det blir grillväder på lördag! Kram Hanna

      Radera
  22. Ser mkt mysigt ut! Får följa dig mer noga här istället ;)
    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  23. Så himla härligt det låter! Vill också cykla, trädgårdera och grilla korv. :) Hoppas du har haft en lika fin helg den här helgen också.
    STOR kram!

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...