söndag 20 januari 2013

Vintersol!

Vilken vacker vinterdag vi fick denna söndag! Solen sken från en klar kall himmel och för första gången på länge ville hela familjen ut. Inget gnäll över trilskande vantar idag inte, nej - mot pulkabacken! Men först en runda i trädgården, där det äntligen var riktigt bra kameraljus.

 Glänsande knoppar i syrenen, de bidar sin tid. Och jag tröttnar aldrig på att ta bilder av dem.


Lilla carmencitarönnen sedd underifrån.

Och solen som silas genom elefantgräsets vippor. Otroligt ändå att de inte blåst sönder mer i vinter!


Nedfruset randgräs, vackert som en skulptur mot den vita snön. 


 Kärleksörten har mössan på. Klokt av den.


På motorvägen till och från fågelrestaurangen har trafiken gått tät i snön.

Herr koltrast vid äppelbuffén, för en gångs skull ensam. Men så var han också den modigaste av dem alla när jag närmade mig med kameran. Kan det vara så att han blivit van? Papparazzi-pippi?

Mindre välkommet besök i trädgården har vi också haft på flera ställen i natt. Det märks att kaninerna börjar få svårt att hitta mat i kylan. Kan inte riktigt tycka synd om dem när det är mina vårlökar de verkar vara sugna på...


En frystorkad ros, 2012 års sista. Vacker i alla skepnader!


Men mamma, sluta fota nån gång - kom nu! Och så bar det av mot backen, vissa ivrigt springande medan jag motvilligt slet mig från mina vintermotiv. Det märks minsann att min trädgårdslängtan håller på att vakna igen...

Hoppas det är fler som fått njuta av vintersolen idag!

Kram från

11 kommentarer:

  1. Visst var det! Gärna fler sådana dagar om det nu ändå ska vara vinter :). Pixie roade sig kungligt i Klagshamn med alla spännande kaninspår och jag försökte fånga lite vinterbilder.
    //Anette

    SvaraRadera
  2. Vi har haft lite sol, men mest mulet. Jag har inte varit ute alls med kameran idag. Vi åkte en sväng till svärmors blomsteraffär och gjorde en tulpanbukett.
    Så vacker koltrasten är.
    Vad roligt det vore om vi kunde ses:)). Nu är ju mina roskunskaper ändå rätt begränsade, men din trädgård ser jag gärna:)). Om det är hästgödsel du är ute efter så brukar man kunna hämta gratis på ridskolor eller stall.
    Ha en fin vecka.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Jaa, vi hade oxå en fantastisk dag idag oh det är härligt att solen visar sig lite. Bilden på elefantgräset är helt magisk......

    Nu väntar, väntar och längtar vi! Trots att ungarna tycker det är kul med pulkaåkning ;)

    SvaraRadera
  4. Vackra bilder du bjuder på! Själv har jag varit instängd hela helgen så jag har bara kunnat titta på allt det vackra genom fönsterrutan.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  5. Men sån tur att du i alla fall hann ta de här vackra vinterbilderna innan barn och backe kallade. Vilket vackert ljus!
    Törnrosa

    SvaraRadera
  6. Jaaa! Idag har det varit så fint och jag blev på riktigt solskenshumör sådär pang. Mina barn är ju vuxna så min voffse är min lille kompis nuförtiden och vi roade oss kungligt i flera timmar. Utomhus. I solsken!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Tänk att man vill ut i kylan när solen äntligen visar sig! :-) Ljuset lockar verkligen! Här har vi också haft vackert väder, men det var i går. I dag var det bara sol på förmiddagen.

    Vinterhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  8. Ja, visst var det härligt att se solen i helgen. Kallt var det iofs men ändå härligt. Vi grillade korv ute. Gott!

    Kram

    SvaraRadera
  9. Härligt när solen visar sig. Fast vi längtar efter våren!

    SvaraRadera
  10. Härliga vinterbilder!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  11. Skulle vara skönt om denna helgen också kunde bli fin.
    Det är kul för barnen att det finns lite olika aktiviteter så det inte bara är sand, cykel och springa som gäller. utan man kan åka både pulka och skidor.
    Ha en fin helg
    Kram Meta

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...