onsdag 9 januari 2013

Pippi som piggar upp!

Regn, regn, regn, dimma, dimma, dimma. Aargh, jag är trött på det här nu, vill bara ha vår! Men där är vi ju inte riktigt än, så medan de dyngsura fingervantarna torkar och värmeljusen brinner fördriver jag tiden på Bloglovin bland alla mina favoritbloggar där. En av dem är DosFamily, där inredaren Isabelle McAllister och fotografen Jenny Brandt bara öser ur sig en massa helsköna idéer.

Häromdagen tipsade de om de här underbara växtstöden med pippi i toppen.



Åh, jag blir bara så himla glad av sånt här! Några gamla bortglömda porslinsfåglar från en loppis som får sig en omgång sprayfärg och sedan får flyga upp och sätta sig på en svartmålad pinne. En skruv i botten som håller dem på plats, och svisch så är det klart! Det är återvinning och kreativitet när det är som bäst, tycker jag. Dessutom passar dylika projekt utmärkt för en otålig själ som jag!

Kika in hos Isabelle och Jenny, där finns massor av inspiration att sörpla i sig av medan vinterslasket sakta får ge vika för våren där ute. Och imorgon är det torsdag och snart så är det helg. Tror bestämt jag ska pyssla lite då!

Kram från

7 kommentarer:

  1. Vilken kul idé... jag har 2 stycken i vinterträdgården med just såna hål i botten men hade väl aldrig kommit på tanken :) Självklart kommer jag länka mig in och hoppas få fler idéer!

    Och det är faktiskt lika dimmigt här fast vi har snö och iskalla vindar därtill! Inge kul alls!

    Veronica

    SvaraRadera
  2. Ja, det är väl sådant man får roa sig med i vintermörkret. Inspirera sig, drömma, ladda för sommarsäsongen med idéer...

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ibland har man svårt att tänka utanför ramarna! Tur då det finns kreativa själar som delar med sig. Tack för tipset!

    Kram Tamara
    - också sjukt trött på Skåne"vintern"

    SvaraRadera
  4. det behövs onekligen saker som piggar upp i detta "buiga" vädret. fåglarna var söta och får mig att tänka på ljumma vindar och gräs mellan tårna. bra det :-)
    kram åsa

    SvaraRadera
  5. Vilka söta små fåglar. Och så enkla, det gäller bara att komma på det.
    Tack för tipset om bloggen, där ska jag kika in!
    Ulrika

    SvaraRadera
  6. Låter hur trevligt som helst, med pyssel! Vill också pyssla! Får nog ta och spana in bloggen lite. Klart vi kommer att ses i sommar :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  7. Då kanske vi får användning för alla lergökar som husets förra ägare placerat lite här och var:-)

    Kram
    Anna

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...