tisdag 1 januari 2013

2013 års första knopp är här!






God fortsättning på det nya året! Här i Malmö har 2013 inletts på bästa tänkbara sätt för en trädgårdstok, för nu gror det i rabatten. Här kommer mina små trädgårdsirisar som jag satte i höstas. Vilken glädje, välkomna ska ni vara till Tages trädgård små knoppar!

Ja, ett nytt trädgårdsår har börjat och den första föraningen om vår är här. Och själv tänker jag ligga i soffan så mycket det bara går idag, bläddra i frökataloger och lyssna på kvinnan med den vackraste rösten. Ha en riktigt skön nyårsdag allesammans.

Kram från

12 kommentarer:

  1. Detsamma till dej! Härligt med de där första ljusgröna tipparna, som kryper fram! Letade lite igår, endast lite lökväxter, som kommer upp - för tidigt!
    Må så gott o ha ett underbart nytt trädgårdsår! Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Gott Nytt och vilken lycka att hitta vårlökar ute.

    Kram
    Anna

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar syn! Här ligger fortfarande snön...
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Jag stavar som en kratta därför så tog jag bort min kommentar.Så här skulle det stå.
    Låter som ett bra sätt att tillbringa årets första dag.Gunsan.

    SvaraRadera
  6. Va härligt med knoppar i rabatterna! Här ligger det fortfarande snö, men den minskar för var dag som går. Jag hoppas på att snart få se Julrosorna som hade knoppar när snön kom för någon månad sedan.

    SvaraRadera
  7. Oj, så noga tittade inte jag där ute. Det duggregnade samtidigt som jag plockade ett par julrosor till bordet i går.

    Kram o god fortsättning!

    SvaraRadera
  8. Det bådar ju gott för det nya trädgårdsåret:)

    Ha en riktigt skön fortsättning,
    Rebecca

    SvaraRadera
  9. Men söta lilla knopp då! Är du inte rädd för stora stygga barmarkskylan?Du får be Hanna att hon månar extra om dig ifall det knäpper till och blir kallt igen :)

    SvaraRadera
  10. Åh, vilken bedårande liten knopp! Man blir ju smått salig...
    Idag har jag städat bort nästan hela julen (bara granen kvar) och nu längtar jag efter tulpaner!
    Gott nytt år på dig!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  11. ...lunas
    de miel
    con luz
    y mi piel
    del contraluz
    a Navidad
    con paz
    y felicidad
    HANNA para tí...


    desde mis Blogs Horas Rotas y Aula de Paz
    venturoso AÑO 2013.


    j.r.s.

    SvaraRadera
  12. 2013 börjar bra för dig. God fortsättning. Må det knoppas och gro i Tages trädgård hela året.

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...