söndag 23 december 2012

God jul på er!

Jul, jul, signade jul... äntligen kom du! Dags för vila, pyssel, gos och bus, film-maraton och kojbygge. Ja, oj, vad vi ska slappa!



Granen står så grön och grann i stugan, alla diskussioner om hur den borde se ut är glömda och julfriden börjar sänka sig...


Nytt för i år: Topp-tomte!


Fjärde ljuset brinner, därute viner blåsten och ett nytt snöoväder är visst på väg. Men det struntar vi i och griljerar skinkan istället.

En riktigt fin jul vill jag önska alla er som läser min blogg. Hoppas den blir full av omtanke, skratt och välförtjänt vila! Ja, det är dags att samla kraft, för snart väntar ett nytt trädgårdsår!

Själv har jag sparat Impecta-katalogen för att ha den kvar att ta fram en stillsam mellandag. Det har faktiskt blivit hög tid att börja drömma om sommaren...

27 kommentarer:

  1. Jag önskar dig och din familj den julhelg som ni önskar. Topptomten i granen = toppentomten för i år.

    Julkramar

    SvaraRadera
  2. Önskar dig också en god och fridefull jul.

    Vinden viner även här. Vi ska bara vara hemma idag och det känns skönt. Det mesta är klart och vi slappar och myser.

    Impectakatalogen har jag inte ens tagit av plasten på. Det ska jag göra efter julafton. Då börjar min nästa säsong!

    God Jul!

    SvaraRadera
  3. God Jul Hanna!
    Här i Åstorp blir det bl.a. Jul med mina föräldrar, korsord, promenader då jag testar nya GPS-klockan och kanske ett besök i Hyllie på Tutankhamun-utställningen samt att kolla lite på din och några andras fina trädgårds-bloggar.
    Mvh, Per Nilsson

    SvaraRadera
  4. God Jul Hanna! Ser fram emot en ny och härlig trädgårdstid!

    Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Så skönt med ledighet!! Nu är alla klappar köpta och vi håller på att slå in dem:)). Sonen är så hemlighetsfull på sitt rum och ska fixa och dona utan hjälp:)).
    Vilken fin Topp-tomte!!!
    Önskar dig och familjen en riktigt God Jul!
    Kramar Maria

    SvaraRadera
  6. Jag vill önska dig och din familj en God jul med tid över för vila och andra nödvändigheter!!!
    Vinterkramae

    SvaraRadera
  7. Topptomten satt verkligen som en smäck!
    Ha en härlig jul
    Kram

    SvaraRadera
  8. Önskar dig och de dina en riktigt Härlig och God Jul!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  9. Hoppas du har en riktigt bra jul! Skönt att du inte behöver gå ut i snöovädret!
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  10. En riktigt fin och God Jul önskar jag er alla i Tages Trädgård!

    SvaraRadera
  11. God jul till dig Hanna, hoppas du får tid för vila! Jag startade allt med att bli förkyld och få en röst som en kråka:-( men det går nog över, njuter av ledighet ändå, kram Sophia

    SvaraRadera
  12. Hihi, jag gör detsamma med Impecta-katalogen, brukar komma fram sent på Annandagen, perfekt att börja drömma om nya året:)

    Önskar dig en riktigt God jul, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  13. Julkram till dig och de dina, Hanna!
    Hoppas ni får riktigt sköna dagar tillsammans!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  14. En sådan toppenfin topptomte ni har!
    Det låter som ni kommer ha en riktig skön ledighet med mysiga stunder under julen.
    God jul på dig Hanna
    Kram Malin

    SvaraRadera
  15. God Jul vännen! Kram och julefrid i massor

    SvaraRadera
  16. kram kram kram
    och god jul
    (förhoppningsvis en riktigt lugn och skön sådan)
    vi ses snart
    åsa

    SvaraRadera
  17. Låter mysigt med slappa och mysa!! Underbar topptomte:)
    Jag önskar dig en helt underbar och strålande jul!!!!

    SvaraRadera
  18. Låter som ni har en härlig ledighet framför er.
    God Jul

    Kram Anna

    SvaraRadera
  19. God Jul! God Jul! God Jul!

    SvaraRadera
  20. God jul och tack för alla sköna stunder du skänkt

    SvaraRadera
  21. Topptomten är underbar! Där ligger t o m vår ängel i lä :) HA nu en riktigt skön jul!

    SvaraRadera
  22. God Jul till dig och de dina, önskar jag!
    Julkram, Monica

    SvaraRadera
  23. Ha en fortsatt fin julhelg. Dessa slappa dagar är ovärderliga.

    SvaraRadera
  24. God fortsättning kära Hanna! Det låter som ni har haft en fantastisk julafton. Stor varm kram!

    SvaraRadera
  25. God Jul och ett Fantastiskt Nytt År!

    Rebecca

    SvaraRadera
  26. En topp-tomte! Vilken snygging :)

    Det är svårt att tro att du är nybörjare på frösådder med tanke på hur fina resultat du uppnådde! Fantastiska bilder som gör att längtan till våren blir än starkare. Fast jag behöver bara kika ut genom fönstret för att få lite vårkänsla. All snö är borta (snyft) och man ser en grön gräsmatta... Och minsann tittar inte solen fram också. Jippie - nu är det nog vår ;)

    Önskar dig en god fortsättning.
    Julekramar från Tamara

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...