fredag 16 november 2012

Blooming Friday: Ljusglimtar

Fredag igen och över Skåne ligger novembermolnen täta. Idag är en sådan där dag då det aldrig blir riktigt ljus, och det enda rätta är att vara inne och mysa (och nysa!). Och fundera lite över veckans blommiga fredagstema, som är Ljusglimtar. Mer passande kunde det ju inte bli just idag och jag tänker att min trädgård borde lysas upp lite mer nu när det är så mörkt. Några trädspottar, flera ljusslingor och minst en utelampa till skulle jag vilja ha. Men just nu tillåter vardagsekonomin inga sådana utsvävningar, och i väntan på adventsstjärnor och julgransbelysningar bjuder jag istället på några härliga ljusbilder från Pinterest







Det finns mycket man kan göra med ljus i trädgården, och man kommer ju långt med bara några enkla värmeljus i glasburkar. Jag blir glad av de här bilderna, och känner mig lite piggare här i min sjukstuga när jag tittar på dem. Den här veckan har verkligen varit av det tristare slaget, och ibland undrar jag vart ljusglimtarna finns. I vissa människor ser det onekligen rätt mörkt ut... men desto viktigare att inte låta dessa mörkertyper komma åt en med sitt svarta utan att fylla på med ljus från dem som verkligen betyder något för en. Så den här helgen blir det tema kramar!

Önskar alla en ljus helg!

21 kommentarer:

  1. Vilka härliga ljusglimtar. Tack för all inspiration:)). Klänningarna i trädet var superläckert:)).
    Krya på dig!
    Trevlig helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara ljusglimtar och bilder du bjuder på...=)
    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  3. Vilken tur att det finns ljus att tända. Ikväll tänder vi brasan här hos oss, jag älskar verkligen att känna den sköna värmen, höra gnistrandet från veden mm
    Krya på dig //M

    SvaraRadera
  4. Levande ljus i glasburkar är så dekorativt, enkelt men ser så otroligt flott ut. Fina bilder :)

    SvaraRadera
  5. I kväll blev det premiär för ljusslingan i trädet utanför entrén. Hög mysfaktor. Krya på dig och hoppas att du får njuta av helgen.

    Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Klänningarna i trädet var underbara! Även om de kanske slokar lite om det regnar... Levande ljus är helt fantastiskt så här års. krya på dig!

    SvaraRadera
  7. Nog lättar sinnet upp av ljus. Det kände jag efter att ha sett dina bilder.
    /Anette

    SvaraRadera
  8. Vakre og spennende lysglimt. Hilsen Anne

    SvaraRadera
  9. Otroligt inspirerande bilder med fantastiska ljusglimtar.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  10. Jaa, det var en del annorlunda ljusglimtar :) Jag är oxå sjuk och det är inget kul alls. Men man får göra det bästa av det.....hänga runt bland bloggarna och få ljusglimtar !?

    //Veronica

    SvaraRadera
  11. Ah klanningarna var ju sa fina! Glasburkar och varmeljus ar ocksa sa fint, i all sin enkelhet, och ar oftast det som ar finast. Ha en skon helg och hoppas du slipper nysa snart.

    Kram!

    SvaraRadera
  12. Ha, ha! Ja, man kanske skulle ljussätta sina klänningar (de som man har lite svårt att komma i) och bli lite glad på kuppen! :-)

    SvaraRadera
  13. Fina bilder
    Trist med din segdragna förkylning. Den kan väl dra dit pepparn växer tycker jag. Bara bort med sig...

    Här kommer iaf ett gäng krya-på-dig-kramar!

    SvaraRadera
  14. Ljuvliga ljusbilder! Jag bara måste skaffa mig mer ljus i trädgården.
    Ha en härlig helg!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  15. Riktiga inspirations ljusglimtbilder.

    Kram

    SvaraRadera
  16. Rena inspirationsbilderna!!!Tack för de ljusglimtarna.
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  17. Finaste ljuset till dig att fylla dig med och omslutas av! kramar Karin

    SvaraRadera
  18. Fantastiskt inspirerande ljusglimtar.
    Ha en fortsatt skön helg
    Vivian

    SvaraRadera
  19. Vilka underbara bilder, jag bara äääälskade klänningarna blev glada av dom. Men skulle nog inte själv våga hänga upp sådana...=) men korgen och glasburkarna var väldigt vackra ja alla bilder. Önskar dig en fin söndag med många kramar/Gela

    SvaraRadera
  20. Kan bara hålla med övriga som blir glada av dina bilder. Jättebra tolkning :!
    Tjingeling

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...