fredag 2 november 2012

Blooming Friday: Hemligt, hemligt

Ledig fredag, barnen har höstlov och en hel ocean av obokad tid ligger framför oss. Vi har tagit en riktigt lång morgon, spelar spel och lyssnar på gamla älsklingssånger på Spotify. Låter timmarna bli som de blir... Och så är det ju dags för ett nytt tema hos Hélena med fina bloggen Bland rosor och bladlöss. Hemlig, ja, vad kan passa bättre just denna vecka då det är fullt av mer eller mindre skräckinjagande små väsen som smyger runt i mörkret? 


I min entrérabatt växer vita rosor och lavendel,som jag har visat många, många gånger här på bloggen. Och det är inte så konstigt, för de passar så fint där vid grinden och vi möts av ljuva dofter när vi kommer hem. Men särskilt hemliga, det kan man väl inte säga att de är...



Men där nere under lavendeln, i skydd av jordens mörker, där döljer sig desto fler små hemligheter...

Ja, just nu ser det ju inte så mycket ut för världen. Vissnande blommor och gråaste stenar...


...men till våren, då ska det blomma här igen! Vita tulpaner och blåa våriris, så att rabatten går i samma färger hela säsongen. Så tänkte jag, men hur det verkligen blir är än så länge en hemlighet även för mig. Den som lever får se, helt enkelt.

Under tiden njuter jag av årets sista bolltistlar. Som jag älskar dessa små taggiga klot, aldrig tröttnar jag på dem. I alla sina skepnader är de lika vackra i mina ögon, och snart överblommade är de finare än någonsin tycker jag.

Men nu låter vi helgen ta sin början. Kanske blir det bio idag? Och när skymningen faller ska vi ut på ljusvandring. Det blir spännande att se sin stad i nytt ljus.

Och det är skönt att veta att jag har mina bloggläsare därute, som små lökar i jorden. Även om man inte ser dem finns de där, och rätt vad de är så blommar de!

Ha en fin fredag allesammans!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...