torsdag 11 oktober 2012

Snabbt, innan frosten kommer!

I natt ska frosten komma, säger de. Resten av landet verkar ha fått sitt redan, men här nere i sydligaste södern har det bara nästan varit frost. Svårt att tro att det ska bli så kallt efter en underbar eftermiddag idag, med den skönaste höstsol. Jag rusade ut med kameran i trädgården efter jobbet, den låga solen sken så skönt och jag skyndande mig att fotografera allt som fortfarande blommar och står i. Det känns hårt att tänka på att en del av allt detta vackra kan ha gått förlorat redan imorgon... 
I pergolan är alunroten och snötöreln fortfarande så här fina. 


 Lammöron och vita rosor, så vackert tillsammans.



För att inte tala om gräsvippor och klematis-rufs i motljus...



Bambu och lavendel, lika fina nu som i augusti. Kanske blommade de för sista gången för i år just idag? Nog känns det hårt när frosten lägger sig över allt detta, men sånt är trädgårdslivet...

Ha en fortsatt fin torsdagskväll. Och imorgon är det redan fredag igen... Blir det en frostig sådan?

Kram från

6 kommentarer:

  1. Så ljust och fint. Jag hann inte ut med kameran, tyvärr. Vi hade frost så det hade funnits mycket vackert att fotografera.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jaa, antagligen blir det en frostig sådan. Jag var ute och räddade några blommor nyss och jäklar vad kallt det var....

    //Veronica

    SvaraRadera
  3. Så vacker det är hos dig, ser nästan ut som sommar:)). Jag var ute och fotade frost i morse, -2,8... Men oj vad varmt och skönt vi haft på dagarna:). Och växterna har klart sig bra.
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Så fint det är nu och på något sätt njuter man mer eftersom man vet att det snart är kört :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  5. Härligt! Så vacker väder idag. Och hög klar luft! Underbart!

    SvaraRadera
  6. Så fina foto du tagit! Jag är ju nattuggla och kl är snart midnatt. Här i Göteborg är det fn +0,6 gr......kanske kanske det klarar sig i natt men tills imorgon skulle det bli minus enligt prognosen.
    Men inne är det fn varmt och skönt för jag har eldat i min kamin hela kvällen.
    //M

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...