söndag 14 oktober 2012

Månadsbild oktober


Oktobers månadsbild är suddig, regndropparna rinner längs rutan och det är en grå dag därute. Knappt någonting har blivit gjort i trädgården den här helgen heller, vi har mest varit inne och kurat. Pärlat, ritat, bakat och myst i största allmänhet. Till och med en tupplur på soffan har det blivit för den ständigt trötta mamman. Sådana dagar är viktiga att ha ibland, då tiden tillåts gå lite långsammare och timmarna får ta vägen lite vart de vill...

Nu väntar söndagskvällen. Äppelpaj till efterrätt, en brasa i kaminen och små trötta barn som ska bada skumbad innan läggdags. Och jag ska njuta av kvällen så långsamt jag kan.

9 kommentarer:

  1. Grått och regnigt även här, så det blir inte många knop gjorda... Men ibland behöver man en "bara vara"-dag. Har varit dåligt med soliga helger i höst. Förra helgen var solig och fin, men det är den enda helgen.

    Hösthälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  2. Har inte fått så mycket gjort jag heller...ja, det var ju granhäcken då. Idag har det regnat nästan hela tiden och jag vill bara mysa :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Samma här,dvs mig i ett skumbad och sedan äppelkaka till brasa och OrsaTV.

    SvaraRadera
  4. Lugnt och mysigt har det varit även här. Småplockat lite, gått med hunden, bakat en ananaspaj som vi ska ha till Solsidan...

    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag vill också bara mysa inne och åka runt och kolla lite inredning:)) Ingen trädgård alls denna helgen, och inte förra helgen heller. Jag har inte ens fått bort petuniorna på trappan:)). Har aldrig varit så sen med att höstpynta utanför dörren:). Jag dricker ett glas Berocca varje morgon annars hade jag inte orkat komma ur sängen:)).
    Ha det gott.
    Kram kram

    SvaraRadera
  6. Det var verkligen en talande oktoberbild!
    Ändå härligt att kunna mysa inne också :)

    Ha en fortsatt fin kväll, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  7. Inte lätt att hitta nån torr stund för fotografering denna helgen.
    Men det är rätt skönt att pyssla inomhus också.
    Kram :)

    SvaraRadera
  8. Ja inte är det något vidare uteväder nu, sitter också inne och tittar på regnstänket på fönsterrutan.

    Det ser fortfarande rätt grönt ut på din bild dock!

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  9. Skönt att vara inne när det är sånt skitväder! Tända brasa och dricka varm choklad!! Och hoppas att höstförkylningen och hostan ska flyga sin kos!/Lila-Christina

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...