fredag 19 oktober 2012

Blooming Friday: Upp & Ner!

Fredag, äntligen fredag! Här råder rena vårvädret, 15 grader, milda vindar och sol. Utelunch och lek i trädgården när vi kom hem, vilken start på helgen! Och att det är vår i luften passar ju dagens blommig fredag-tema, som är upp & ner, alldeles perfekt. För en sådan här dag kan man undra vad det är för årstid egentligen?



Uppochnervända världen råder även i häggmispelhäcken, där det visst också är vårkänslor som råder. En skir vit blomma mot den blåa himlen - vore det inte för det röda höstlövet i bildens ena hörn skulle man kunna tro att det var maj och inte oktober. 

Men sedan när jag ser att min enda överlevande höstanemonplanta äntligen börjat blomma, ja då är jag tillbaka i höstverkligheten igen. Och där är ju skönast att vara precis just nu.


Elefantgräset är vackrare än någonsin i oktobersolen. Men det är inte lätt det där med skärpan. Kanske blir det lättare efter den här helgen? För imorgon väntar en efterlängtad kursdag med duktiga fotografen Sophia. Det ska bli så roligt!

Och så har mossan spritt sig precis så där snyggt som jag hoppades i skarvarna mellan betongstenarna. Mycket nöjd är denna nörd över detta! Och om helgen börjar så här bra, vad kan den då inte bära med sig för roligheter? Det återstår att se, men först väntar en lugn skön fredagskväll. Jag skickar med er en härligt skön gammal låt att kicka igång helgen med.

Ha en skön fredagskväll allesammans!

21 kommentarer:

  1. Johodå vädrets makter kan verkligen spela oss alla ett spratt... Jag älskar verkligen mossan mellan markstenarna - jättevackert säger denna nörd med ;). Ha en jätterolig fotodag och en underbar helg! Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Här har det regnat hela dagen, men milt är det och det kändes lite som vårregn:)). Vad snyggt med mossan mellan stenarna.
    Önskar dig en skön helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Hur har du fått mossan så snygg?
    Man vet inte riktigt vad man ska tro när vårblommande buskar sätter knopp i oktober. Här var det syrenen som blommade med blomma för 14 dagar sedan.
    Ha en bra helg
    //Katarina

    SvaraRadera
  4. Så snyggt det blev med mossa i skarvarna. Har du gjort något speciellt eller har det bara blivit så av sig självt. Sophia är så duktig och jag har fortfarande nytta av allt jag lärde mig i maj när jag var på kurs en helg med henne. Hälsa från mig :-)
    Ha en härlig fredag!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  5. Vilka fina bilder och mossan bland stenplattorna ser så mjuk ut.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  6. WOW vilken helt otrolig perfekt mossa!!! Har du (känns dumt att fråga) sått/placerat dit den på något sätt?
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  7. Håller med, mossan är fantastisk. Och så undrar jag, sprider sig elefantgräset ogräsartat? Eller är det ett "snällt" gräs? Det är ju så vackert!

    SvaraRadera
  8. Precis så snygg mossa mellan plattorna som önskvärt. Snygg höstanemon, mina har bara sprickfärdiga fröbollar.
    /Anette

    SvaraRadera
  9. Härlig tolkning !!!

    Trevlig helg...=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  10. SÅ fint med mossan! Skulle jag verkligen vilja ha någonstans.

    Även här har varit fint väder idag. Riktigt skönt.

    Kram

    SvaraRadera
  11. Vilken fantastisk mossa, bra gjort!

    SvaraRadera
  12. Hurra för att det ska bli varmt och skönt i helgen!
    Fotokurs låter spännande; ska bli kul att se bilder från den.
    "The Commitments" är onekligen en av 90-talets allra go'aste filmupplevelser. Jag trallar glatt med i låten du bjuder på!
    Må så gott!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  13. Här är det skönt väder också, du visar sjukt fin mossa mellan stenarna, snyggt.
    Ha en go helg.
    Vivian

    SvaraRadera
  14. Wow vad snyggt med mossa mellan stenarna. Kram

    SvaraRadera
  15. Det är snyggt med mossan så mellan stenarna. Hade likadant tills en fågel fick för sig att där fanns något smaskens under den och hackade upp nästan allt.

    SvaraRadera
  16. Mossa är så fint! Hur lyckades du? Här ligger mossan plockad och utspridd av trastarna.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  17. så snyggt med mossan!! Hade du några knep för att få till det så eller var det bara tur?
    Ullis

    SvaraRadera
  18. Så fint det blev med mossan på rätt ställe. Låter jätte kul med fotokurs. Hade tänkt börja en själv men skulle missat två första gångerna...ingen bra start. Hoppar på nästa istället.
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  19. Men det lät ju som om du kommer att ha en helt toppenhelg, hoppas det blev så. Hos mig regnar och regnar det. Ha en fin dag/Gela

    SvaraRadera
  20. Men, vilka ljuvliga bilder! Härlig tolkning! Verkligen älskar mossan i fogarna - härligt jobbat! Ha en fortsatt trevlig helg! :) Mia

    SvaraRadera
  21. Vilken fin mossa som du har mellan stenarna, vad är det för sort skulle kunna tänka mig att ta efter.(om jag får)
    Så du tänker bli proffs på fot vad kul!
    Kram Meta

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...