fredag 12 oktober 2012

Blooming Friday: Ren och skär lycka...

...är inte vad jag känner när första frosten kommer och kylan biter i kinderna. Små vantar som ska trasslas på ovilliga fingrar och en påklädningsprocedur som plötsligt innefattar så många fler moment varje morgon.

Men så tänker jag på att bortom frost och mörknande kvällar, julpynt som snart kommer invadera oss i varenda butik, ett antal förkylningar och alla iskalla morgnar med bilrutor som ska skrapas... där väntar det här.
























Och bara jag ser den här bilden så vet jag hur det känns där i trädgårdshjärtat när de första vårblommorna kommer. Månader av kyla och mörker är bortglömda på ett ögonblick och det som bultar i kroppen är lycka i dess renaste form. Bara några månader till hörni, sedan är vi där!

Men nu fortsätter fredagsmyset här, småfolk ska nattas och fredagströtta mamman ska snart få sin välförtjänta vila i soffan. Det har varit en bra vecka så här långt, full av utmaningar men lärorik. Nu hoppas jag att både min och mina läsares helg blir lika fin!

Och vill ni se fler tolkningar av dagens blommig fredag, titta in hos Hélena.

Kram från 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...