fredag 26 oktober 2012

Blooming Friday: Energi

Fredag igen och hej, vad veckorna går! Massor att göra på jobbet och en liten tjänsteresa på det har gjort att bloggen har fått vila den här veckan, för första gången på länge. Med fokus någon annanstans passerar jag genom min trädgård utan att stanna upp. Men den finns därute, vilande och väntande, tills dess jag behöver fylla på igen. För det är ju den viktigaste funktionen min trädgård har för mig, att ge energi att orka med allt det där andra som man måste. Tack och lov för det.

Min trädgård är en plats för vila...
























...för lek...

 ...för smakupplevelser...


...för vackra blickfång genom alla årstider...
































...pyssel och kreativa infall....


...och en massa andra saker. Livgivande saker, kravlösa saker, kreativa, okonstlade, lekfulla, inbjudande saker. Sådant som jag mår bra av, som ger kraft och tröst och glädje. Ja, tack och lov för trädgården!

Energi är dagens Blommig fredag-tema. Vill du se fler tolkningar, så titta in hos Hélena.

En riktigt fin start på helgen önskar jag er alla. Själv ska jag vila, vila, vila, läsa, plocka äpplen och slå dank...

10 kommentarer:

  1. Så sant! Härliga bilder. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Precis så jag tycker att en trädgård ska vara - lite av allt och mycket energi!

    SvaraRadera
  3. Ja tack och lov för trädgården. Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  4. Hej
    Du sätter verkligen både ord och bild på vad jag tycker att trädgården är för mig. Det känns fint att dela detta med flera och du har en härlig fingertoppskänsla att precisera en känsla som man känner igen sig i.
    Höstkramar
    Pia

    SvaraRadera
  5. Härligt är det att trädgården bara finns där, alltid. Ibland tittar man till den oftare än annars men den finns där, alltid.

    Kram o trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Trädgården är verkligen en källa till mycket, lek, njutning och mys.
    En trogen vän som alltid välkomnar en även om man har varit borta en stund.
    Ha en härlig helg!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  7. Exakt så är det! Den är navet i mitt liv och är helande och livgivande!

    Ha en skön vil-helg !

    Veronica

    SvaraRadera
  8. Hej tjejen,
    Fullt upp känner man igen och usch vad veckorna går, vips så är det måndag igen och tiden far iväg. På gott och ont för min del då jag längtar efter stora sonen. Det får gärna gå över till sommar snabbt igen även om jag gillar höst och vinter

    Kram anna

    SvaraRadera
  9. Precis, kunde ha sagt det själv, har mycket att tacka trädgården för.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  10. Ja, tänk vad trist det skulle vara utan trädgård. Deprimerande tanke!

    Måste bara berömma dig för din nya headerbild. Den är superfint! Jag måste verkligen skaffa mig vita höstanemoner, det är så vackra.

    Hoppas du har en härlig slå dank-helg!
    Kram Tamara

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...