lördag 29 september 2012

På mässa med Johanna!

Denna lördag har jag tillbringat på Nya Skånemässan med min vän Johanna. Hon är där hela helgen för att marknadsföra sitt företag, Löwenhielm Trädgård & Form, och jag tänkte att hon nog behövde lite sällskap. En riktigt kul dag har vi haft, pratat trädgård med en massa folk, druckit kaffe och däremellan hunnit med att uppdatera oss om vad som hänt i varandras liv sedan sist.


Johanna och jag är vänner tack vare min trädgård. När vi flyttade hit och bestämde oss för att anlita någon för att hjälpa oss göra en trädgårdsplan så var det Johanna som fick jobbet. Efter att vi hade träffats för ett första samtal härutanför på gräsmattan stod det snart klart att vi hade väldigt kul ihop, och vi blev vänner även efter det att hennes uppdrag egentligen var avslutat. 


Ända sedan den där dagen 2005 då vi möttes första gången har Johanna tålmodigt stått ut med alla mina många trädgårdsfrågor. Ofta kommer de per telefon, eller sms. Ofta när hon egentligen är ledig. Och oftast låter det ungefär så här: 

Jag: "Hej Johanna, det är Hanna. Jag har varit på plantskolan och köpt en X!"
Johanna: "Hej! Vad kul! Men har du funderat på var du ska ha denna X? Inte ritade jag väl in någon X i er trädgårdsplan?"
Jag: "Hrrrm... njae... det gjorde du ju inte... men... "
Johanna: "Du vet väl att X blir ganska stor med tiden, den kan bli flera meter hög? Har du funderat på vart du ska ha den?"
Jag: "Men det är utförsäljning... och X kostar bara 70 kr"
Johanna: "Ja, men det blir säkert jättebra ändå. Kör på det!"


Precis sån är hon, Johanna. Alltid lika positiv, trots alla mina infall! När jag var med på Tusen Trädgårdar i augusti var hon med här i min trädgård, och det kändes så kul att visa den tillsammans med henne. Hon är ju trots allt i högsta grad medskyldig till att det blev så här. Ja, inte bara att trädgården blev som den blev utan även att jag blev det. Fullkomligt trädgårdstokig alltså. Och det är ju så kul att ha en så kunnig vän att dela allt detta med!




Idag satt jag i publiken medan hon blev intervjuad av Jesper Aspegren på scenen. Hon var nervös innan men skötte det hela hur proffsigt som helst. Och jag satt där och blev så stolt över henne. Och över oss. Det har hänt så mycket sen vi först lärde känna varandra och aldrig hade vi väl kunnat tro att vi skulle göra en sån här grej tillsammans sju år senare.



Så här såg dagens monter ut, med den rykande färska foldern i centrum. Undrar hur många vi delade ut? Många var det i alla fall! Det är tydligt att det är väldigt många människor som går i trädgårdstankar, och förhoppningsvis får Johanna många nya uppdrag efter mässan.


Tycker ni liksom jag att det är något bekant över den där grusgången? Ja, visst är det den nya uteplatsen här i Tages trädgård. Gissa om jag blev glad när jag såg att hon hade valt den här bilden. Tack för det, och tack för en jättekul dag!

Nu är det lördagskväll och Johanna och jag vilar våra trötta fötter i varsin soffa på varsitt håll. Men redan imorgon ses vi igen, då jag ska vara med henne under mässans sista timmar och sedan hjälpa henne packa ihop montern. Innan dess ska jag dock ut på ett helt annat trädgårdsuppdrag, än så länge i stort sett okänt även för mig. Helt klart är i alla fall att livet som bloggare är otroligt kul, ständigt händer det nya och spännande saker!

Hoppas ni alla har en fin lördagskväll!

4 kommentarer:

  1. Jeg kom bare lige forbi.
    Gode billeder.
    Tak for kigget.Ha´ en dejlig søndag.

    SvaraRadera
  2. Oj, du har hunnit med mycket under de senaste dagarna! Jag spanade minsann efter dig runt Trädgårdsscenen på Bokmässan i torsdags, men insåg snart att det var lite som att leta efter en nål i en höstack. Så mycket folk! Och sannolikheten att vi skulle vara där just exakt samtidigt under en hel dag kanske var ganska liten... En trevlig dag blev det iallafall, - hoppas du hade detsamma!

    Härligt med din nya vänskap! Tänk vilka bonusar kärleken till ens trädgård kan medföra.

    Hoppas du har en skön söndagkväll!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  3. Låter som du har haft några roliga dagar med en fin vän. Kul med folder bilden!

    SvaraRadera
  4. Underbara Hanna! Kan bara instämma i allt du skriver och lite till. Tack för hjälpen än en gång! Nästa gång kanske det är vi tillsammans som står där. :) Kram!

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...