fredag 28 september 2012

Blooming Friday: Tro, hopp och kärlek

När du skapar en trädgård lägger du ner en del av ditt hjärta, dina tankar och din själ. Då blir det som växer och blommar där en del av dig själv. 

Jag tycker dessa vackra ord passar så bra till dagens Blommig fredag-tema som är Tro, hopp och kärlek.  Och det är ju det som är själva fundamenten för trädgårdslivet. Tron på växtkraften, hoppet om en ny vår och den eviga kärleken till den där gröna plätten vi fått till låns att njuta av och vila i. 

Jag vill illustrera dagens tema med att visa hur den röda solhatten 'Magnus' har utvecklats under sin första sommar. Ett eget litet mirakel, där i min rabatt.







Citatet ovan av Pam Brown är hämtat från den sötaste lilla pytteboken om trädgård, full av kloka citat från hängivna trädgårdsälskare.

Nu ska jag titta in hos Hélena för att läsa alla fina tolkningar av temat. Och så är det hög tid att njuta av fredagen! En liten bokmässe-rapport kommer imorgon. Dessutom väntar ett trädgårdsäventyr av det lite ovanligare slaget, för imorgon gör jag Johanna sällskap i hennes monter på Nya Skånemässan. Kom gärna förbi och säg hej om ni är där!

Kram från

15 kommentarer:

  1. Dette var virkelig en flott solhatt!

    Ønsker deg en kjempe fin helg! klem

    SvaraRadera
  2. Så sant, så sant! Den lilla pytteboken m å s t e jag skaffa mig, ääälskar sådana böcker :). Fin helg önskar jag dig! KRAM Marie

    SvaraRadera
  3. Magnuskärlek är sann kärlek det ;-)
    Ha det så kul i morgon
    Kram åsa

    SvaraRadera
  4. Vilken fin tolkning, och vad spännande på mässan.
    Kram :)

    SvaraRadera
  5. Ååå, vad fina solhattar du har!! Magnus är ljuvlig:)). Aha, har du varit på bokmässan, vad roligt. Det var flera år sedan jag var på den sist. Vad spännande det låter med skånemässan, lycka till.
    Ha en skön helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Magnus är verkligen en riktig trotjänare i trädgården.
    Den lyser verkligen upp.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  7. Underbara bilder! Och nu börjar jag längta efter sommaren igen, jag som precis hade vant mig att det är höst ... men det behöver det ju inte vara alla dagar eller hur?

    SvaraRadera
  8. Verkligen en härlig tolkning och Magnus är en riktig skönhet...=)

    Ha en skön helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  9. Wow, så många, och så vackra solhattar!! Bra citat, det stämmer!

    Trevlig helg!
    /Ruben

    SvaraRadera
  10. Så vacker han är Magnus. Måste köpa fler...
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  11. Du har så rätt, att skapa och att göra trädgård är en del av en själv. Fint att följa dina Magnusar. Hälsningar Maria

    SvaraRadera
  12. fin tolkning!! Magnus fattas i min trädgård.
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  13. Så sant som du säger! Det är genom trädgården man lär Livet - eller är det tvärtom?/Anja

    SvaraRadera
  14. Jag blir "ha-galen" när jag ser din röda solhatt Magnus! Några sådana måste jag plantera!
    Kram Carina

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...