fredag 14 september 2012

Blooming Friday: Tecken i tiden

Då var det fredag igen, du sköna, sköna mest efterlängtade dag. Och temat för dagens Blommiga fredag kunde verkligen inte vara bättre valt. Just när det första höstovädret för säsongen ruskar om oss här i Skåne är det dags att spana efter hösttecken.

Idag är det grått, blåsigt och ganska kallt. Min kamera är urladdad, precis som jag. Men nu väntar värsta fredagsmyset med plommonpaj och kanske höstens första brasa i kaminen. Några bilder från dagens rusk blir det alltså inte, men däremot några hösttecken från i går kväll då trädgården badade i gyllene kvällsljus.





Visst ser man att hösten är på gång... gula löv, överblommade sommarblommor och dignande äppelträd. (Men knappt något regn... ska det aldrig mer regna ordentligt i Malmö?) Dagens mesta och även värsta hösttecken spanade jag dock från cykeln på väg till jobbet i morse. Folk hade tagit på sig vantar!!! Men det måste väl vara att ta i ändå?

Nu hoppar jag ner i soffan med två små filmälskande och popcornmumsande barn. Men först mitt största och innerligaste tack för alla era kommentarer på det jag skriver. Att veta att det är fler därute som längtar bort då och då, som är lika introverta som jag och känner sig lika otillräckliga ibland. Det betyder så mycket.

Den mysigaste av alla mysiga fredagskvällar önskar jag er!

Kram från

16 kommentarer:

  1. Det samma fina du! Jag sitter redan vid sprakande kamin och kikar runt efter en totalt utmattande vecka...känner redan att humöret vänder ;). KRAM Marie

    SvaraRadera
  2. Urladdad är även jag ikväll. Helt slut!

    Jättefina bilder och även här har vi haft riktigt höstigt väder idag.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder i höstens tecken! Ha ett trevligt fredagsmys!

    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  4. Virkelig mange flotte bilder! Ser ut til at du har fint høstvær!

    Ønsker deg en kjempe fin helg! Klem

    SvaraRadera
  5. Så härliga bilder du har fångat :-)På Gotland har varit busväder och det har varit galet mysigt att sitta inne och se på brasan :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  6. Verkar ha varit strålande väder hos dig i Sthlm har det spö regnat hela dagen ...och känts riktigt höstigt!
    Tjingeling

    SvaraRadera
  7. Det är gott med vackra höstdagar. Dagens rusk är också en upplevelse som gör att man känner sig levande. Bara man inte måste vara ute för länge i ösregnet. Haha.

    SvaraRadera
  8. Vilket dignande äppelträd du har!? Här i sthlm är det inte mycket av frukt i år. Först kom kylan när det blommade så de inte blev pollenerade som de ska och sen fick dessutom jag superangrepp av löss så karten ramlade av....

    När det gäller regnet så har vi tagit er del denna sommar ;) Här minsann har det inte gjort annat än regnat. På gott och ont!

    Jag hoppas att kvällen framför brasan varit och är underbar och att du får en härlig helg!

    //Veronica

    SvaraRadera
  9. Jag plockade fram jeansen idag...har jag inte haft på flera månader.
    Kramar :)

    SvaraRadera
  10. Vilka underbara höstbilder..graciösa vippor och röda äpplen det är höst.
    Kram Ing-Mari

    SvaraRadera
  11. Fina foton. Här har vi också haft första mysbrasan för i år.
    Kram

    SvaraRadera
  12. Vantarna åkte ner i cykelkorgen igår...och eldat i kamin har vi hunnit gjort några gånger redan. Så visst är det höst. Fast jag gillar den. Bra det inte regnar.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  13. Kram på dig! Håller med dig om att det är skönt att se att det finns fler som känner samma... (puh, vilken mening) Kanonhärliga bilder också. Barnen har faktiskt haft både vantar och mössa mågra morgnar, då har det bara varit 6-8 grader. Brrr.

    SvaraRadera
  14. Ja, nog kan man konstatera att hösten är här. Vemodigt på ett sätt, men härligt att få mysa inomhus med brasa och tända ljus.
    Fast imorgon (söndag) ska det visst bli sol, så då får det kanske bli lite trädgårdsfix iallafall.
    Lördagskram till dig!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  15. Hej kollifejs!
    Önskar jag hade ett sånt äppelträd, men det får duga med plommon hos mig.
    ha det gott önskar Meta

    SvaraRadera
  16. Vilka fina höstbilder.
    Här har det varit en fantastisk helg med sol.
    Höstfärgerna börjar ta över ibland allt det gröna så nu gäller det att hinna njuta.

    Ha det gott

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...