fredag 21 september 2012

Blooming Friday: Aj, aj, aj

Ja, det här var ju inte vackert... Just nu är det lite... hrmm... trassligt skulle man väl kunna säga, både här och där i trädgården. Överblommade sommarblommor, som den här härvan av gammal slingerkrasse, gör ju ingen direkt glad. Aj, aj, aj... ett typiskt fulhörn. Och dessutom veckans blommig fredag-tema hos Hélena. 


Men om man vänder på det, och tänker på hur mycket glädje de fina blommorna faktiskt har gett under nästan hela sommaren, ja, då blir man lite mer ödmjuk inför trasslet. När det ser ut så där i september, då vet man liksom att det gått väldigt vilt till tidigare under säsongen. Min krasse är helt enkelt helt utfestad! Så ska jag tänka varje gång jag passerar fulhörnet från och med nu, att de har ju haft kul i alla fall.

Annat som är trevligare att vila blicken på än krasse-trassel är dagens trave med trädgårdsböcker. I helgen ska det visst regna, så jag ska tillbringa så mycket tid jag nånsin kan i soffan med just den där härliga högen. Och så en ny efterlängtad roman. Hoppas det öser ner i många långa timmar så jag får grotta in mig ordentligt!

Ser ni förresten vasen på bilden? Jag har alltid varit svag för Svenskt Tenns design, inte minst vasen Dagg... den är allt något att drömma om. Men ajajaj - inget för min plånbok direkt. Därför blev jag glad när jag hittade vasen på bilden ovan, till en bråkdel av priset. Hmm... det råder nog ingen tvekan om varifrån inspirationen kommit, eller hur?

Men nu ni, mina bloggvänner, nu är det helg. Hos oss låter den just nu så här. Ha en riktigt fin fredagskväll allesammans!

17 kommentarer:

  1. Söt bukett!

    Ha en skön helg med bok och allt. Jag hoppas också på att hinna läsa en del.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Utfestad var ett mycket bra ord:)). Söt vas & bukett!
    Ha en fin helg söta du.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Utfestad krasse! Toppenutryck! Jag vet precis hur din krasse känner sig...
    men oj jösses vad länge sedan det var nu... Det gick ju ganska vilt till där för några decennier sedan... Hoppla nu tillbaka till verkligheten
    Ha en skön helg

    SvaraRadera
  4. Vilken lockande bokhög!
    /Anette

    SvaraRadera
  5. Fulhörn... ja det är ett passande namn på vissa vissna platser i slutet av sommaren. Det värsta (eller bästa?) är ju att man inte bör städa bort allt eftersom det fula sägs hjälpa växterna klara vintern bättre. :)

    Ha en skön helg, du får säkert ditt efterlängtade regn.;)

    SvaraRadera
  6. Så befriande att få se lite fulhörn ibland :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  7. Här kan man byta ut hörn mot trädgård och behålla prefixet ful. Överallt är det aj aj aj.
    Dessutom har hönsen nu hittat in i trädgårdslandet och festar på tomater, mangold och sprätter runt i allt täckmateria.
    Men men.... ett annat år kommer allt vara i tipptopp (eller inte)
    Ha det fint!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Jag tycker vi vänder på det där aj och säger ja istället. Till hösten, böcker och musik. Ja, ja, ja...
    Kram från åsa som håller på att slutföra- pinjata-fast-jag-egentligen-hellre-vill-ligga-och-sova
    I morgon blir det barnkalas och surströmmingspremiär - fast inte samtidigt;-) hep,!!!

    SvaraRadera
  9. Så skönt att se att du/ni alla som har så fina trädgårdar också har något ställe som inte är såå perfekt.
    Jag har nyss läst boken och den är bra tycker jag . Trevlig lässtund önskas //M

    SvaraRadera
  10. Krasse blir verkligen aj, aj när den blommat över..Men, som du säger, man får ju tänka på allt den gett också! Kanske inte så dumt att låta den stå, och väcka minnen ett tag : )
    Ha en härlig bok helg!
    /Cika

    SvaraRadera
  11. Skönt att höra att det finns fler med fulhörnor. Din vas är jättefin. Ha det så mysigt med dina böcker i soffan. Lutar åt att det blir en sådan helg hos mig också.

    Kram Eva

    SvaraRadera
  12. Ung. så ser det ut hos mig med.

    Trevlig helg med de fina böckerna.

    Kram

    SvaraRadera
  13. Ja sådana där vissna ställen uppstår såhär års...Kul med alla böcker du har att läsa. Det ser ut som jag får ihop till en grupp i Malmö/Lund, så om du är intresserad hör gärna av dig på mailen. Fortsatt trevlig helg/Sophia

    SvaraRadera
  14. Åh, jag har också en hög med böcker som väntar men jag har faktiskt trotsat vädret och varit ute i trädgården idag. Nu ska jag strax ut i skogen... :o)

    Kram på dig och hoppas du får tiden att läsa!

    SvaraRadera
  15. Det är verkligen härligt att krypa upp soffhörnet och läsa! Här regnar det som vanligt när det är helg men gummistövlar, regnjacka är räddningen!

    SvaraRadera
  16. Det är verkligen härligt att krypa upp soffhörnet och läsa! Här regnar det som vanligt när det är helg men gummistövlar, regnjacka är räddningen!

    SvaraRadera
  17. Det är verkligen härligt att krypa upp soffhörnet och läsa! Här regnar det som vanligt när det är helg men gummistövlar, regnjacka är räddningen!

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...