lördag 11 augusti 2012

Tusen trädgårdar - nuuuuu kör vi!

Klippa, klippa, klippa... Vattna och binda upp och räfsa upp gamla plommon. Sopa uteplatsen. Har jag glömt något?


Bäst att ta en kopp kaffe och pusta ut en stund innan jag fortsätter... Just det ja, den där grenen som sticker ut så långt från häcken, den skulle jag ju klippa bort! Och så behöver krukorna i pergolan fixas till lite och vattnas. 


Kissen undrar vad det är som står på. Nog för att den här trädgårdstoken hon bor hos ständigt brukar hålla på med nåt i trädgården, men nu är det värre än någonsin! Skulle hon inte dricka kaffe, så det blir lugnt en stund? 


Ja, just det ja, kaffet! Ska bara plocka bort vissna blommor från pelargonerna först. Och vattna solrosorna. Och klippa lite extra runt stengångarna. Trädgårdsmöblerna ska ju torkas också. Men när jag har gjort det tar jag en fika.

Sådärja... nu är det bara de där skyltarna jag skulle skriva klart också. Men det tar jag imorgon bitti. Jag tror faktiskt jag är så redo jag kan bli. Och trädgården också. Imorgon blir vi en av tusen. Det ska bli så himla kul!

För besöksinfo, klicka på Tusen Trädgårdar-loggan längst upp i högerspalten. Välkomna till Tages trädgård!

18 kommentarer:

  1. Så spännande. Lycka till och hoppas att det kommer massor med folk till din fina trädgård. Hade jag bott närmre hade jag varit en given besökare.
    Spark spark!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Åh, jag hoppas så att du får en underbar dag med alla besökare! Hade gärna varit där, så gärna. Jag är med dig i tanken och hjärtat.
    Lycka till!
    Kramar Hélena

    SvaraRadera
  3. Oj så du grejar...hoppas du hann med kaffet;) Men jag skulle säkert göra likadant.
    Kommer säkert att bli en kul dag både för dig och besökarna!!

    SvaraRadera
  4. Det kommer att gå jättebra! Lycka till med din fina trädgård.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag önskar dig all lycka till i morgon och tänker på dig!! Det kommer gå kanon, du har det så fint!!
    Ha det jätteroligt i morgon.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Lycka till! Önskar att jag bodde närmare, men får följa på bloggen istället. Du har en väldigt inspirerande blogg. Nette

    SvaraRadera
  7. hej
    så spännande det ska bli och få se din trädgård på riktigt..jag och kusinen dyker upp imorgon
    kram susanne

    SvaraRadera
  8. Lycka till! Nu har du putsat och fejat så att det ser jättefint ut! När jag läste om ditt "jag ska bara"-beteende log jag igenkännande... ;-) Och så kom jag att tänka på ÅNK. Har du läst det tidigare? Annars kanske du ler igenkännande. Fast du fick förstås mycket mera gjort... Kolla länken: http://www.seniornet.se/klubbsto/sodermalm/aank.htm

    Jag hoppas att du visar lite bilder sedan och berättar hur det gick på trädgårdsdagen. Får se om vi hinner med något trädgårdsbesök på närmare håll i morgon. Vi har en del annat inbokat.

    Sensommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  9. Perfekt väder va....
    Hoppas det kommer många besökar....
    Kramar :)

    SvaraRadera
  10. Lycka till..Tyvärr bor du lite för långt bort för att jag ska kunna komma.
    Hoppas vi på att vädret blir bra och du får många goa besökare.
    Kram Ing-Mari

    SvaraRadera
  11. Åh, jag vill så gärna komma men vi har så få dagar tillsammans med Erica denna sommar och idag är hon ledig. Hon jobbar och sliter hela lovet (nästan) och börjar känna sig ganska sliten nu. VI behöver vara tillsammans alla fyra idag känner jag. SKulle så gärna vilja att vi ordnar med en träff en annan dag, någonstans. Ska du till trädgårdsdagen på Bäckaskogsslott sista helgen i augusti? Där brukar finnas mycket fint till bra pris.

    Kram och lycka till idag!

    SvaraRadera
  12. Vädret kunde ju inte varit mer strålande idag så good luck för en av tusen fina :-)

    Kram
    Anna

    SvaraRadera
  13. Hoppas du har haft en underbar dag med massor av positiva besökare! Tack för din peppning. Idag har jag faktiskt fångat två odjur till och Sune tog en så det känns som om vi kanske har en liten chans ändå.
    Kram

    SvaraRadera
  14. Åh vad jag önskar att det var närmare!
    Har ju sett alla dina bilder och nu såg jag också bilder hos Anna Vattenkanna, det är som hon skriver så härligt att du lyckats väva ihop barn och trädgård på ett så självklart sätt.
    Hoppas dagen gick bra, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  15. Hej!
    Jag vill bara TACKA för att Du och Din familj ville visa upp Er härliga trädgård på "Tusen Trädgårdar" idag, den 12 aug. En helt fantastisk trädgård som man blev GLAD i direkt när man tog i grindhandtaget. TACK!!
    Eva-Karin Jensen

    SvaraRadera
  16. Vad roligt det var att få besöka er underbara trädgård idag! Ni har verkligen skapat er en oas. Vad roligt att få träffa dig också, på riktigt :) Hoppas det blir fler tillfällen!

    Kram!

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...