tisdag 28 augusti 2012

Sensommarblues

Plötsligt en dag så är det en tydlig höstkänsla i luften. Och den dagen var idag, åtminstone här i Malmö. Regn som föll, ljummet visserligen, och mörker likaså. Så tidigt det skymmer nu... Löv som börjar gulna. Butiker fulla av kappor och halsdukar och höstplanering på jobb och förskola. Och koftan måste på under morgonens cykeltur. Men jag struntar i det ikväll och visar några härliga bilder av kvällssolen häromdagen istället. Då var det i alla fall utan tvekan fortfarande sommar!

Mjukt varmt ljus som sveper in hela trädgården i sol. Jag vill ha mer! Ja, vi får väl se, jag hoppas ju att sommaren ska göra ett sista ryck och att det blir fler grillningar, glassutflykter och kanske till och med ett och annat dopp. Hösten är härlig den också, men den får gärna vänta bara ett litet, litet tag till. Kan man få stoppa tiden här?


Rosenskärorna har i alla fall inga som helst planer på att ta höstlov. Så länge jag blir välkomnad vid grinden av denna blomsterkavalkad, ja, då är det fortfarande sommar.



Visst är väl glanskörsbärets stam för läcker? Det riktigt lyser om den! Och jag gör som den, vänder näsan mot solen och trampar på i mina sandaler. Ett litet tag till...

Förresten, tack kära ni för alla plommonidéer! Här ska bakas och saftas och syltas och läggas in. Snart. Ska bara.... acceptera att sommaren är slut först....

Kram från

9 kommentarer:

  1. Jo, imorse var det flera som skrapade rutan här upp i Stockholm...Vi slapp det tack och lov, men lite kyligt var det allt.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. I morse var det kallt för att vara här vid denna årstiden. 6 grader hade vi och Pippitröjan fick åka på innan jag gick ut.

    Det är fint med ljuset nu när solen står annorlunda och luften är en annan.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag har sjungit "Höstblues" med mina yngsta körer idag. Snart så...men inte riktigt än.
    Den andra bilden är helt underbar. Kvällssolen på rosenskärorna och fina trädet mot himlen. Så tjusigt.
    Kramkram Åsa

    SvaraRadera
  4. Jag håller med rosenskärorna, än är det sommar! För att understryka den åsikten tog jag mitt premiärdopp i havet i lördags:)

    Go´kväll,
    Rebecca

    SvaraRadera
  5. Nu är det huller om buller...ena stunden känns det höstlikt för att i nästa, när solen tittar fram, åter vara ljuvlig sensommar. Men sommaren brukar ju dröja kvar här hos oss i söder ganska länge så vi får hoppas att det blir så även i år.

    Kram

    SvaraRadera
  6. I går var det vackert sensommarväder, då man önskat att man var ledig. Men i dag var det verkligen höst i luften och bara 3 grader i morse. Burr! Det är alldeles för tidigt! Det är ju fortfarande augusti...

    Augustihälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  7. Så många vackra, vita rosenskäror du har, och vilka underbara bilder på dom! Ja, det här definitivt höst på väg och jag tycker det är härligt.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  8. Skönt vi har det här "nere" som har både sommar och höst samtidiigt ett tag :))
    Jag kör också på med sandaler ett tag till.
    Kramar :)

    SvaraRadera
  9. Här SKA sandalerna vara på fötterna ett tag till. Det kan jag svära på ;) Och här var det utan tvekan sommar i eftermiddags. Hur det var tidigt i morse struntar vi i...

    Vilken läcker bild, den med rosenskärorna och silverpäronet. Mot den blå skymnings(?)himlen. Wowwwaaa!

    Kram Tamara

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...