torsdag 26 juli 2012

Månadsbild juli

Jag kör på med min egenuppfunna lilla tradition (läs glömska) att publicera mina månadsbilder i slutet av månaden istället för i början. Så här ser det ut hos oss i slutet av juli och på årets kanske varmaste dag.



Det växer vidare som bara den i den nya rabatten och den ser inte längre så kal ut. Elefantgräset är i år högre och frodigare än någonsin, men så har jag också kommit ihåg att gödsla det i år. Magnolian har totalt drunknat bland alla snabbväxande perenner och jag måste nog hitta en ny plats för den. Det kommer den nog inte att gilla, men å andra sidan verkar den ändå inte trivas något vidare där den står nu.

Ungarnas nya pool pryder ju verkligen sin plats, liksom den stora sacco-säcken i den mest illande orange färgton man kan tänka sig. Den har tillhört min syster som skänkte den vidare till sina överlyckliga små syskonbarn som älskar att mysa där. Ja, det har även hänt att Tage dragit sig tillbaka dit och somnat... Mamman är kanske inte lika förtjust över dess storlek och färg men vad gör man inte? (Jag ska dock erkänna att den är grymt skön att ligga i!). Om ni lyckas slita blicken från denna färgklick hoppas jag att ni noterar gräsmattan. Ja, vi har faktiskt något som ser ut som en sådan igen, hurra! Man kan ana några mindre kala fläckar här och där, men annars är det svårt att tro att det bara var en enda lervälling här efter bygget i vintras.  Värd att notera i denna bild är också en kvaddad glittrig rockring som ligger framför säcken. Ni skulle bara veta vilka trauman som utspelat sig med denna i huvudrollen. Say no more...

Annars har jag tillbringat större delen av den här dagen i en av solstolarna ni ser där under plommonträdet. Först framemot kvällen kvicknade vi till och åkte till stranden för kvällsdopp och picknick i solnedgången. En alldeles underbar kväll, hoppas vi får fler sådana.

Kram på er från

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...