fredag 11 maj 2012

Min blogg är med i Hus & Hem Trädgård!


Idag fick jag det tredje numret av den nya trädgårdstidskriften Hus & Hem Trädgård i brevlådan, trots att den egentligen inte kommer ut förrän i nästa vecka. Vadan detta?


Jo, anledningen till denna tidiga specialleverans är ett mail  från tidningens redaktör som undrade om jag ville bli en av fyra bloggare som skrev ett vykort från webben till försommarnumret. Och det var klart att jag ville! 

Mitt vykort handlar om årets sommarprojekt, och trädgårdslivet med småbarn. Extra kul är det förstås att få synas ihop med några bloggare vars fina bloggar jag brukar kika in på, The Secret Garden och Anjas Hill. Den fjärde bloggen Perenner.se var ny för mig och riktigt kul att upptäcka med otroligt vackra bilder. Så missa inte dessa vykortsbloggare! Själv är jag jätteglad att jag blev tillfrågad, det känns så kul att fler får chansen att hitta till min blogg på detta sätt. 

I trädgården då? Jo, där har också hänt något speciellt idag. För första gången har jag haft besök av en annan trädgårdsbloggare, och det var så kul att få visa min trädgård för nyfunna vännen Åsa som har bloggen Trädgården på Höjden

Vi spanade på alliumknoppar på väg att slå ut...

...och jätteramsen som står i sin finaste blom just nu.

Jag visade också min stjärnflocke-djungel som hotar att ta över hela trädgården...


...och mina tulpaner som på bilden på påsen var vackert vita för att sedan i takt med att de slog ut mer och mer likna polkagrisar! Jag är mindre nöjd, men dottern med ögon känsliga för rosa bara älskar dem...

Jag delade också med mig av dagens Tage-hyss. Den sorgliga lilla historia ni ser på bilden ovan är en precis nyinköpt sammetssvart petunia. Det kan man inte tro, eller hur? Men jag som såg den innan Tage gick loss med den kvarglömda saxen kan intyga att så är fallet. Exakt fem minuter hann den stå i sin nya kruka innan den lille gossen kom sättande. Tror att den klarar sig, men glad blev denna mamma då inte... 

Sedan blev det en lång fika och en massa prat innan det var dags för Åsa att vända hem till Höjden igen. Ja, tänk vad bloggandet kan leda till! Inte hade jag väl kunnat tro att jag skulle figurera i en trädgårdstidning när jag startade min blogg i juli förra året. Det är så roligt, men långt mer fantastiskt är ju att ha fått en alldeles ny och lika trädgårdstokig vän! Gissa om vi ska hänga på plantskolor och trädgårdsdagar tillsammans i sommar! 

Nu stundar en lördag full av roligheter för barnen och en söndag full av trädgårdsgrävande och kanske förhoppningsvis start av spännande växthusbygge för mamman. Håll tummarna för att vi hinner komma igång och att den tjocka monteringsanvisningen inte är så krånglig som den ser ut. Samt att det lilla problemet med stuprännan låter sig lösas snabbt och geschwint...

Ha en riktigt skön start på helgen!

Kram från

20 kommentarer:

  1. Grattis både till inslaget i tidningen och besök från Åsa. Hennes blogg är en av mina favoriter, så bra. Ska bli roligt att se växthuset när det är på plats :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Grattis till det inslaget, alltid kul då man uppmärksammas:)
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  3. Gratulerar vad roligt!Din blogg är väl värd många besökare :-)
    Duktig pojke den där Tage han gör ju helt rätt!!!Man ska ju toppa o ta bort blommorna i början :-) Se o lär av din son fniss
    Kul med bloggvän jag hade oxå besök av en bloggis igår!
    Kanske ni kan starta en lite förening så småningom?!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  4. Va kul att få vara med i tidningen sådär. Din blogg gillar jag ju så jag förstår att du blev utvald.

    Jaha, sonen har klippt till alltså. Han hade säkert en bra anledning till sitt tilltag. Eller? Dessa barn...

    Jag blir lite avis på er träff idag. Jag har abstinens efter både trädgårdssysslor och att träffa goa trädgårdsmänniskor.

    Kramar!

    SvaraRadera
  5. ...och hur fantastiskt var det inte att få se Tages trädgård live - inklusive den nedklippta petunian ;-) På hemvägen hämtade jag hem hälften av mina utackorderade bebisplantor som minsann hade växt till sig under veckan som gått och blivit riktigt ungdomliga:-)

    Nu väntar jag med spänning på att tidningen ska anlända till affärerna så att jag kan läsa ditt vykort.
    Lycka till med växthusbygget och problemlösandet. Tänk att det alltid dyker upp något litet hinder på vägen. Kanske en liten magisk trollformel vore på plats. En bygg-dig-själv formel ;-)

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  6. Grattis till att medverka i Hus & Hem trädgård. Fick just hem den i brevlådan och blev glad när jag såg ditt ansikte där!
    Bloggen är så fin, för att inte tala om trädgården, så jag hoppas att några nya läsare hittar dit!
    Själv ska jag ta ett ogräsrens på söndag. Om det går bland alla löväxters blad...Har fotat så lite i trädgården i år. Får göra ett ryck och lägga på FB. Vi hörs! Kram Petra

    SvaraRadera
  7. Så kul med allt...ja utom det därmed Tage och saxen.....fast det kommer du att minnas ed ett leende senare förståss :))
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  8. Ett stor Grattis till dig, det är så härligt för oss alla att vi amatörer får visa upp oss i tidningar och andra medier. Härligt

    Ha en härlig helg
    Kram Anna
    Hoppas vi ses hos Maria

    SvaraRadera
  9. Åh så roligt att du är med i tidningen!
    Måste jag absolut ta mig en titt på när tidningen kommer ut i nästa vecka.
    Hoppas helgen blir fin, - både för fotografering och för trädgårdsarbete!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  10. Hej hej! Måste bara säga att din blogg är väl värd att uppmärksammas... Jag antar att du passar dig för att glömma saxar framme nu. Ha det bra!

    SvaraRadera
  11. Åh vad roligt med tidningen! Och vad roligt att du hade Åsa på besök. Jag var också med på en minibloggträff i går utanför E-tuna. Roligt!
    Ha det finfint!
    Kram
    Anna

    SvaraRadera
  12. Vad roligt! Det måste jag läsa.
    Hoppas du får en bra helg!
    //Ulrika

    SvaraRadera
  13. Kul att din blogg uppmärksammas av HoH trädgård - de där vykorten tycker jag är en finfin idé.

    Jaha, en blivande topiarus? Ungar kan då hitta på hyss...

    Kram

    SvaraRadera
  14. Grattis till publiceringen i tidningen! Gissar att ditt besökarantal kommer att öka... Men du får gömma saxen bättre, så att inte dina växter råkar ut för flera rackartyg! ;-)

    Vårhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  15. Vad roligt! Grattis till publiceringen i tidningen!
    Bloggen Perenner.se är ny även för mig men ska genast kolla in den.

    Det blev inte mycket kvar av Petunian men som tröst så kommer den att bli både tjockare och blomma rikligare om ett tag :=)

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  16. Vad roligt, grattis!! Din fina blogg och trädgård är väl värd all uppmärksamhet. Kul att ha besök av en bloggkompis också, härliga att ha någon att dela sitt intresse med som bor nära. Hihi, nu får Tage hålla sig lugn med saxen:)). Sötnos!
    Ha en skön helg. Här blir det Lisebergsträdgårdsdagar alldeles snart.
    Kram kram

    SvaraRadera
  17. Så gøy! Alltid hyggelig å bli lagt merke til! Gratulerer så mye!

    SvaraRadera
  18. Sa roligt med publiceringen i Hus och Hem! Det ar du verkligen vard fina du!
    Kram
    Nina

    SvaraRadera
  19. Vad roligt att få vara med i tidningen, grattis! Och vad det växer hos dig! Gillar tulpanerna, blir nästan sugen på att äta upp dem!

    kram louise

    SvaraRadera
  20. Wow, så roligt att du är med i tidningen! Verkligen välförtjänt, du har en fin trädgård och en fin blogg :-) Rackarns att de ska måsta klippa med saxar både här och där...! Men det är ju så där, det ska testas (och säkert brukar mamman klippa i blommorna ibland...? ;-) )

    Ha det gott!
    Annika

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...