tisdag 15 maj 2012

A day in the world









Idag äger alltså det internationella fotoeventet A day in the world rum. Vem som helst världen över som gillar att fotografera kan vara med, och det handlar om att dokumentera sin vardag. Bilderna kommer att sparas för eftervärlden som ett unikt tidsdokument, och en del av bidragen kommer också att väljas ut till en bok och till olika utställningar. Jag tycker att det är en sådan rolig idé att dokumentera en helt vanlig dag ur så många olika perspektiv som möjligt, och även om liknande projekt har gjort förut så känns detta som ett fint sätt att hylla kreativiteten hos människor.

Mitt bidrag blev bara en bild, men jag tycker att den säger så mycket. Min dotter Astrid har lekt med en kompis hela eftermiddagen och haft så kul. De bar ut stolarna från lekstugan och tog sig en liten paus under det blommande äppelträdet. När leken var över och det blev dags att gå in och laga middag stod stolarna kvar och var så söta där under trädet. En bild av vänskap och av vår och med småflickorna högst närvarande i bilden trots att man inte kan se dem.

Är det fler som har varit med idag? Passa på annars, jag vet ju att många av er som bloggar garanterat har fotograferat idag. Eller hur?

Kram från

5 kommentarer:

  1. Jättefin bild som säger mycket! Ska nog ta och lägga in en bild eller två...varför inte en på min fina blåa nagel :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Jag var inte med. Hade inte riktigt fattat att det var idag och vad det var.

    Underbar bild tycker jag. Det är så härligt när barnen leker och försvinner in i sin fantasivärld. Lyckliga barn som får leka i en trädgård under blommande träd.

    Tack för din fina kommentar! Kram

    SvaraRadera
  3. Snygg bild och kul grej! Har inte fotat alls idag...här har det bara regnat.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Det låter super roligt får se om jag hinner lägga in någon bild ikväll.
    Visst blev det några bilder tagna ikväll. Sonen har busat runt med Alvin i trädgården och lurpassat på varandra...

    Jag håller tummen för dig
    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Vilket roligt arrangemang. Och vilken jättefin bild!!!

    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...