onsdag 2 maj 2012

Är du en vindspels-vinnare?

Ännu en underbar varm vårdag! Det är så härligt att se hur alla lever upp i solen, såväl människor som växter och djur. Själv har jag pysslat hela eftermiddagen, var en sväng till plantskolan och har fixat bland krukorna i min pergola. Jag skulle egentligen bara köpa några bolltistlar till "fulhörnet", men kom visst hem med två nya tomatplantor också. Plus här lilla skönheten...































En mörkbrun akleja, 'Chocolate Soldier', som tillfälligt fått flytta in i min söta tekopps-kruka innan den får en plats någonstans i rabatten. Visst är den fin?

Pionerna har kommit en bra bit längre än sist jag visade dem. I år stöttar jag upp dem med fina rostiga pionstöd från favoritstället Löddeköpinge plantskola. I bakgrunden är jätteramsen på väg att gå i blom.

Från Löddeköpinge kommer också mina fina små svävande fågelbad. Idag fick de komma ut i solen igen efter vintervilan.


Och i köksträdgården spirar det för fullt i den pallkrage där rödlöken bor.





























Men nog om hur jag har haft det idag, för nu har det blivit dags att avslöja vem den förhoppningsvis lyckliga vinnaren av vindspelet är.

Det blev...

... Maria med fina bloggen Sabelhagens olivlund. Stort grattis till dig och tack till alla som ville vara med i utlottningen!



Kram från

12 kommentarer:

  1. Har jag vunnit??!!! Tack kära Hanna, vad glad jag blir:)). Det är jättefint och jag kommer välja plats med omsorg.
    Chokladaklejan väckte ett stort habegär kan jag lova!
    Vilken läcker bild med pionen och ramsen.
    Ha det gott och tack igen:). Jag mailar dig min adress.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Stort grattis till Maria, och tack för en fin utlottning! Chokladaklejan ser jätteläcker ut! Kul när man hittar nya fina växter!
    Ha det gott!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  3. Nä, inte var det jag som vann. Min vanliga (o)tur. Tur, däremot, att jag hittade ett vindspel på loppis förra veckan. Det har jag njutit av idag.
    Stort GRATTIS till Maria!
    Chokladakleja har jag aldrig sett förut. Vill ha!
    Ulrika

    SvaraRadera
  4. Grattis till Maria....
    Chokladaklejan har jag också fallit för :)))
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  5. Den aklejan är vansinnigt sofistikerad! Jag hade en härom sommaren, men den kom inte åter efter den förra snörika vintern :(

    SvaraRadera
  6. Fin stege du har. Jag har nästan en likadan. Jätte fina fågelbad, lite ovanligt när man kan hänga upp dem. / Therese

    SvaraRadera
  7. Vilket fint nyförvärv, aklejor är ju ett måste vår/försommarträdgården!

    Ha det finfint i vårsolen,
    Rebecca

    SvaraRadera
  8. Jag verkar missa en hel del tex denna utlottning...
    Grattis till Maria!
    Den där Chokladaklejan skulle jag gärna kunna tänka mig. Kanske har någon en till salu på Alnarp på söndag...
    Skall du dit?

    SvaraRadera
  9. Underbar liten akleja på en lika underbar bild. Och även om jag har många mil till Löddeköpings plantskola gillar jag den skarpt.
    Hej från Törnrosa

    SvaraRadera
  10. Gratulerar vinnaren av det fina vindspelet! Dom är så fina och ljudet är härligt, vi har en i ett träd och kan avgöra inne ungefär hur mycket det blåser ute.
    Dom där keramikfaten till fåglarna är så vackra, sådana skall jag önska mig!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  11. Grattis till Maria.
    Chokladaklejan den växer hos mig också. Jag frösådde den för några år sedan och fick en fin planta. En riktigt fin akleja som man skall titta nära på.

    Ha det gott
    Gunilla

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...