lördag 31 mars 2012

Löddeköpinge plantskola - värt en låååång omväg!

Häromdagen var jag alltså på Löddeköpinge plantskola för första gången den här säsongen. Men garanterat inte sista, jag brukar försöka åka dit minst en gång på våren, en gång på sommaren och en på hösten. Det är kul att se hur årstiderna växlar bland alla vackra växter och fina arrangemang. Som ni märker bara älskar jag detta ställe och det är väl värt en omväg!

Vid mitt besök var det påskpyntat och fint och fullt av nya perenner, buskar och träd. Men det som verkligen gör denna plantskola så speciell är den egna produktionen av krukor och prydnader i deras karaktäristiska stil i svart, terrakotta och rostigt. Så vackert! Snacka om att man får habegär... Idag låter jag bilderna tala för sig själv och hoppas de kan inspirera er som har för långt för att kunna åka dit själva. Och ni skåningar som ännu inte varit där - vad väntar ni på? ;)















19 kommentarer:

  1. Vilka underbara bilder och vilket ställe. Jo, man har ju några favoriter man bara måste besöka och då ta med sig den stora plånboken för det finns ju ingen möjlighet att kunna stå emot allt vackert som finns :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Åhhh din lyckost jag har fortfarande inte hunnit dit men har lovat mig själv att det blir till påsk helgen för jag bara måsta ha ny färg. Tack för din inspiration...

    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Herlige bilder! Her var det mye fint!

    SvaraRadera
  4. Say no more;-) Det blir en tur dit - snart....

    KramÅsa

    SvaraRadera
  5. Såg verkligen trevligt ut, förstår att ett visst ha begär väcks till liv... Ha det bra!!

    SvaraRadera
  6. Det ser da også bare ud til at være et super skønt sted Hanna.....fristelserne er store kan jeg se, så det er nok godt for min pengepung at det er en lidt større omvej for mig ;0)

    Knus Dorthe

    SvaraRadera
  7. Man skulle inte säga nej till ett besök där, ser helt underbart ut! Tack för tipset, hoppas jag får komma dit en dag.

    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  8. Åhh! Tack för inspirationen. Jag bara måste dit! Det är ju inte så långt från södra halland så vad väntar jag på egentligen... En större plånbok kanske, ser framför mig att det kan bli ett dyrt besök!

    kram louise

    SvaraRadera
  9. Ser ut att vara ett alldeles livsfarligt ställe! ;-)
    Skall skriva upp namnet på listan över platser att besöka i Skåne i sommar.

    /Mia

    SvaraRadera
  10. Det var länge sen jag var där men nu blev jag inspirerad att göra ett besök. Det är nog en av de vackraste plantskolor som jag vet.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Det är först på senare tid som jag har fattat att det där stället finns och att man absolut borde åka dit på ett litet besök. Härliga bilder därifrån! Jag får planera in en liten utflykt framöver.

    Något cafébesök i Ronneby hann vi inte med den här gången, men tack för tipset! Vi är i Blekinge flera gånger om året, så jag ska lägga det på minnet.

    Ha en fortsatt fin söndagkväll!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  12. Läste ett reportage om han som driver detta ställe (Heidi Palmgrens son). Blev lite nyfiken på krukorna!

    SvaraRadera
  13. Måste erkänna att jag aldrig varit där trots att jag bor relativt nära....jag kör gärna en bit för att komma till en riktig plantskola(utbudet i malmö är inte helt tillfredställande)men jag kan ju lika gärna köra till Löddeköpinge egentligen...
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  14. Oj så fint! Påminner om Zetas trädgårdar här i Stockholm!

    SvaraRadera
  15. Vilket fantastiskt ställe där skulle jag kunna gå hela dagen:o)
    Synd bara att det är lite väl långt för mig.

    Ha det gott
    Gunilla

    SvaraRadera
  16. Ser ut att vara ett toppen ställe!! Förstår att du dras dit:)
    Kul med inspireerande ställen.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  17. Har varit där en gång för sisådär 10 år sedan och kan fortfarande drömma om allt vackert som fanns där. Och dina fina bilder gjorde inte saken bättre! Suck och längtan...
    Hej från Törnrosa

    SvaraRadera
  18. Oooh... vilka fina bilder du bjuder på!! Så du BLOGGAR också va kul kära gamla granne :)
    Så betongen har åkt fram igen.. så kul att du gillade det :) Älskar betongen... blir perfekt till det gröna i trädgården...
    kram kram
    C

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...