lördag 3 mars 2012

Jag, en turgumma?

Den här veckan har jag vunnit inte mindre än två blogg-utlottningar! Som det inte vore nog med att få gå på trädgårdsmässa helt gratis genom utlottningen hos Jens (mer om det här) så gick jag och vann en sån här stilig växtlampa från Lumières igår. Den kan man man använda både för krukväxter på vintern och plantuppdragning på våren, och är precis vad jag behöver!


Nu kan mina taniga små frösådda bebisplantor äntligen få ordentligt med ljus och slippa bli så rangliga. Jag blev jätteglad för denna fina vinst och ser fram emot att få paket så småningom. Frågan är vad som händer härnäst, är det kanske dags att köpa en trisslott? ;) Det är så roligt med bloggutlottningar tycker jag, oavsett om man vinner eller inte. Ännu roligare är nästan att själv lotta ut något, och jag hoppas kunna ha en egen utlottning snart igen.

Annars har det varit en allmänt rörig dag idag där inte så mycket blev gjort i trädgården. Men trevligt besök har vi haft och många små gröna blad har siktats i rabatterna. Kaukasisk förgätmigej, akleja och jättedaggkåpa, alla sticker de nu upp ur jorden. Imorgon ska jag försöka fånga dem på bild också!

Hoppas ni har en finfin lördag!

12 kommentarer:

  1. Grattis till vinsterna!

    Härligt med allt som spirar i din trädgård, här har det inte alls kommit så långt. Har varit till min kolloträdgård idag, där var det fortfarande så fruset att det inte fanns något att jobba med.
    Längtar så tills jag kan få jord under naglarna!

    Ha en fortsatt fin helg!

    Lena

    SvaraRadera
  2. Go for it:)) Köp en trisslott!! Oj, det var inte dåligt vilken tur du har nu:). Växtlampan är ju kanon, vem skulle inte vilja ha en sådan...
    Jag såg att riddarsporren hade pyttegröna skott:)). Annars har vi klippt träd nummer två, "bara" 5 kvar nu.
    ha en fortsatt fin helg.
    Kram på dig.

    SvaraRadera
  3. Grattis till fina vinster! Den där lampan ser verkligen toppen ut! Jag känner mig också som värsta turgumman just nu. Har vunnit biljetter till både Rum&Trädgård och Nordiska och ett gäng fröer den här veckan. :)
    Kanske är dags för den där trisslotten ändå.. ;)
    Kramar!

    SvaraRadera
  4. oj, vilken lotto-tur du verkar har för tillfället - köp den där trisslotten fortare än kvickt!
    och växtlampor e guld värda, man får såå fina knubbiga plantor! :)

    SvaraRadera
  5. Grattis! Vad kul att få vinna!
    Bra med en lampa!
    //Ulrika

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Vilken lyckost du är!!!
    Kanonfin blogg. Ska bli spännande att följa den framöver.

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  7. Vinsterna är du värd mer än väl.
    Mina egna stackars frösådder lär bli rangliga typer (om de nu ens vågar kika upp) men man kan inte mer än prova, eller hur?

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  8. Grattis till vinsterna och jag är glad att du vann lampan! Det är du väl värd. Ha en härlig lördagkväll! Jag ser så fram emot att se dina bilder imorgon, längtar galet mycket efter vårbilder.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  9. Grattis till vinsterna, - du är allt en riktig turgumma du!
    Nu håller vi tummarna för vårväder imorgon (söndag), så det kan bli tillfälle för lite trädgårdsliv!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  10. Grattis till de fina vinsterna! Låter definitivt som att du är en turgumma! Skulle nog behöva en sån där växtlampa här med...

    Kul att få se alla bilderna från trädgårdsmässan!

    Vårhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  11. Grattis....
    Så bra för vårsådderna.
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  12. Härligt! Stort grattis till vinsterna, kram Marie-Louise

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...