fredag 16 mars 2012

Blooming Friday: Vårtecken!

Idag letar jag vårtecken tillsammans med Katarina och alla andra härliga bloggare i Blooming Friday. Och nu dräller det av dem, härligt!

Penséer på den nya trappan, som äntligen är levererad!

Krokusarna blommar och har fått sällskap av ljuvliga små ljusgröna smultronblad.

Nävorna är på väg upp.

Mina gamla Converse har fått komma ut på vårluftning.

Gräsklipparen är framkörd...

...och mitt trädgårdssällskap har vårkänslor!

Dagens allra finaste vårtecken lyckades jag däremot inte fånga på bild, men i eftermiddags flög ett sträck med säkert femtio tranor över vår trädgård. Då är det vår! Och koltrasten sjunger sin vårsång på tacknocken, finns det något härligare ljud så här års?

Ha en fin fredag! Och håll utkik, i helgen utlovas ett efterlängtat nytillskott i min trädgård...

15 kommentarer:

  1. Helt fantastiskt underbart! Jag har också, äntligen, känt av våren idag och ser så fram emot helgen och trädgårdsstök. Första helgen på länge och första helgen av många...
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Så sött trädgårdssällskap du har! Så roligt att nävorna är på väg upp, jag kikade efter mina i morse, men såg tyvärr inga livstecken. Men det kommer:). Vad skönt att ni fått trappan.
    Ha nu en skön helg. Här verkar det som om det ska regna hela helgen...KUL!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Det var mange flotte og artige vårtegn! Det er herlig å få på småsko igjen.

    Ønsker deg en fin fredag!

    SvaraRadera
  4. Så fina vårtecken! Jag som var ute i eftermiddags och faktiskt gick och lyssnade efter tranorna... men inga kom över hos mig som jag märkte. Kanske i helgen. Just transträcken är det ultimata vårtecknet för mig...

    Kram

    SvaraRadera
  5. Tranorna kom här också idag - härligt!
    Vad spännande med nytillskott i trädgården! Jag tror jag kan gissa. Om jag gissat rätt blir jag verkligen avundsjuk.
    Ha en bra helg!
    //Ulrika

    SvaraRadera
  6. Hihi.. finaste trädgårdssällskapet! :) Oh så spännande! Vad kan det vara tro.. :) Har haft dåligt med tid att blogga i veckan. Kanske har du lämnat någon ledtråd... Måste läsa ikapp!
    Kram o trevlig trädgårdshelg!

    SvaraRadera
  7. Härliga vårliga bilder.
    Och när tranorna hörs då är det verkligen vår.
    Men jag får nog vänta ett tag till.

    Ha en riktigt skön helg
    Gunilla

    SvaraRadera
  8. Tänk att jag inte har haft krokusar tidigare och knappt några penséer heller, nu känns de helt oumbärliga! Jag gillar dina andra vårtecken också!
    Kram
    katarina

    SvaraRadera
  9. Underbara vårtecken.
    Ha en härlig vårpyssel helg.
    Vivian

    SvaraRadera
  10. Perfekt dag att lufta både skor och gräsklippare. Ska bli så kul att få se bilder på nya "utbyggnaden".

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  11. Visst är det härligt när allt börjar växa i trädgården. men ser skillnad för varje vecka! Underbart! Katten var jätte söt.

    SvaraRadera
  12. Jag hoppas på att hitta tranorna i helgen. Båda barnen hörde dem föra söndagen men inte jag.

    Det är mycket vår på gång nu och det känns så bra. Idag kom mina trädgårdsjeans på - ett säkert tecken.

    Kram

    SvaraRadera
  13. Dejlige forårsbilleder.
    Sød og smuk kat.
    Tak for kigget.
    Ha` en god lørdag.

    SvaraRadera
  14. Härliga vårtecken ni har i Skåneland. Tar jag bara fram vårskorna så har jag allt utom blommande krokus i min lite skuggiga trädgård. Ha en fortsatt skön helg!

    SvaraRadera
  15. Tänk att få se så många tranor, vilken dröm!

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...