torsdag 23 februari 2012

Ser ni vad jag ser?

Härliga dag! En liten prinsessa är född och glädjen är stor, och som om det inte vore nog - detta underbara väder! Åtta plusgrader och strålande sol här i Skåne idag. Jag har varit ute hela förmiddagen, sopat, klippt, fixat och fått idéer. Kolla får ni se!



Detta mina vänner är min nya uteplats! Mitt i nya rabatten, i ena kanten av den cirkelformade gräsmattan (kanten är utmärkt med vattenslangen) ser ni en gruslagd liten sittplats kantad med gatsten. Bakom trädgårdssoffan en spaljévägg av armeringsjärn där storblommig vit klematis klättrar, som insynsskydd mot gatan. I pallkragarna bredvid soffan blommar doftande sommarblommor i en massa härliga färger; zinnia, luktärter, rosenskära... I zinkbaljan porlar en liten vattenpump, och där flyter också en näckros. I den omgivande rabatten växer bland annat röd och vit solhatt, kärleksört, lavendel, bolltistel och malva. Fjärilarna flockas, och det stolta elefantgräset rasslar lite i vinden. Visst ser ni det framför er nu? Och om bara några månader (av hårt arbete visserligen) kommer jag sitta där i grönskan och ta en kopp morgonkaffe. Härligt! Just idag känns det inte alls så långt borta.

 Tulpanerna är på väg upp, talgoxarna sjunger...


























...och mina krokusar i krukan börjar snart knoppas. Jag har lämnat in springcykeln till cykelhandlaren för service idag, nu är det dags för Tage att ärva storasysters vrålåk. Nu blir det full fart i trädgården igen efter vintervilan!

Hoppas att det är många som fått sol på sina vinterbleka näsor idag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...